geen beeld is moederbord stuk?/

Status
Niet open voor verdere reacties.

polleunited

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2010
Probleem: Heb geen beeld meer:
1. voeding, hd, geheugen is prima
2. lampjes op de kast (hd en stroom) branden
3. geen lampjes of piepjes via het moederbord
4. grafische kaart prima
5. batterijtje moederbord is ook het probleem niet.
als ik de kabel van de monitor uit de pc haal, zegt ie wel: controleer kabel. sluit ik hem weer aan: geen foutmelding, maar dus helemaal geen beeld.

moederbord: ga-k8vt800

Is dit het einde van het moederbord en zo ja, is dit een bekende klacht en waardoor kan zoiets komen?
alvast bedankt voor de tips.

Goedemorgen,

Als je zeker weet dat wat je noemt in orde is dan blijft er weinig anders over dan dat het moederbord defect is. neem aan dat je ook al een bios reset hebt gedaan dat vraag ik omdat ik ook ooit een bord heb gehad die soms de weg kwijt was en dan geen beeld gaf maar na een bios reset ging dat weer goed.

Laatst bewerkt:
Hoi,

1 stekker uit stopcontact
2 Batterij van moederbord los halen
3 een 20 a 30 sec de aan-uit knop in houden
4 Batterij weer terug plaatsen
5 stekker in stopcontact en aanzetten en hopen dat het werkt;)
6 als het werkt moet je wel kijken of alles op de juiste snelheid draaid.
Zo doe je een bios reset.

bedankt voor de uitleg, maar helaas. dat werkt dus ook al niet. Kwam ik maar in de bios ofzo, maar helemaal geen beeld.

Hoi,
Jammer dan blijft er weinig anders over dan kijken of er eventueel nog ergens een bord met een 754 socket te koop is, anders wordt het een nieuwe pc of hardware.:confused::confused:

Laatst bewerkt:
Weet je zeker dat je grafische kaart goed is ?
Heb je die getest in een anders systeem ?

Ehh,................ik heb nog niets gelezen over de monitor..................... (of die goed is)

Een heleboel mensen hebben ook een laptop tot hun beschikking. Hang de monitor eens aan een laptop.

Laatst bewerkt:
en een mogelijke ook heel interessante kwestie is:

problemen komen eigenlijk maar zelden zómaar (m.u.v. de échte hardwaredefecten), dus een vraag waar ik een beetje mee zit is de volgende:

wat is er met het systeem gebeurd, kort voordat het probleem zich voor het eerst voordeed? Daarbij kun je denken aan gebeurtenissen in de ruimste zin van het woord:
updates, instellingen, programma's geïnstalleerd of gedeinstalleerd, computer verplaatst, (?) etc. etc.

Geen piepjes betekend dus waarschijnlijk defect moederbord als je alle andere opties hebt uitgesloten. Maar voor de zekerheid zou ik nog het bios batterijtje vervangen en/of reset uitvoeren en je monitor checken.

tja, dat moet ik helaas ook concluderen. Componenten werken wel in een ander pc. dus overleden vlak voor de kerst. Bedankt voor de snelle en nuttige tips.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan