Geen beeld, maar pas NA het opstarten!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

mister 9

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2004
Hallo,

Ik heb een probleem met de computer van mijn zus. Nog nooit zoiets meegemaakt.
Als ik de computer opstart, dan ziet alles er prima uit, gewoon het normale opstart scherm, zie ook gewoon "windows is aan het opstarten". Maar op het moment dat ik mijn bureaublad te zien moet krijgen, zie ik helemaal niets meer!! Hoe lang ik ook wacht. Als ik vervolgens weer reset, zie ik het systeem gewoon weer opstarten. Tot het bureaublad dus. Bij het opstarten in veilige modus heb ik hetzelfde probleem.
Kent iemand dit probleem?

Alvast heel erg bedankt.

Sam

Ik neem aan dat windows verder normaal opstart,teminste dat maak ik op het jou verhaa:confused:

Dan zou ik in èèrste instantie er even een ander scherm aanhangen,als hij dan wel beeld geeft ligt het aan de monitor,zo niet heb je waarschijnlijk problemen met de hardware(video)

Misschien een verkeerde driver, of een resolutie die het scherm niet aan kan.

Daarmee kan ik hier meteen melden dat ik juist tijdens het opstarten geen beeld krijg! Ik werk met een acer 17" flatscreen, en tijdens het opstarten staat er ' out of range' en wat waarden, die het scherm gewoon aan zou moeten kunnen. Iemand bekend mee?

Het opstarten gaat verder normaal. Tot ik dus mijn bureaublad te zien moet krijgen, maar dit niet te zien krijg. Maar als het mijn beeldscherm is, hoe kan het dan dat ik 'm wel goed zie opstarten?

Geplaatst door mister 9
Het opstarten gaat verder normaal. Tot ik dus mijn bureaublad te zien moet krijgen, maar dit niet te zien krijg. Maar als het mijn beeldscherm is, hoe kan het dan dat ik 'm wel goed zie opstarten?

:confused: je hebt nu een ander beeldscherm eraan hangen?en het probleem blijft zich voordoen!

Dan zal waarschijnlijk je videokaart niet goed meer zijn!je komt ook niet verder in veilige modus,dus zit er waarschinlijk niets anders op dan er een nieuwe(geleende)videokaart in te drukken en kijken of je zo verder komt.

of nog een optie is systeem herstel gebruiken naar een goed werkend punt........wellicht geeft dat de oplossing:rolleyes:

wat zie je ipv buroblad?
Helemaal zwart beeld?
geen foutmelding?
Dus tijdens het opstarten wel de bios melding en windows logo en blauw startscherm windows opstart en dan zou je buroblad krijgen dan op zwart.
Klopt dit zo?

of nog een optie is systeem herstel gebruiken naar een goed werkend punt........wellicht geeft dat de oplossing
Marcel hoe doe je een systeemherstel als je er niet in kan ook niet in veilige modus.:rolleyes:

ik ga mee met marcel zn andere scherm. Heb het zelf ook zo vaak. Wanneer je videokaart een 2de monitor ondersteunt kan je windows instellen niet de eerste maar alleen de tweede te gebruiken. Deze instelling werkt pas na het opstarten van windows. Dus het opstarten van de computer komt wel op het eigen scherm maar wanneer windows klaar is, zal hij zoals zijn instellingen staan netjes de project op het andere scherm uitvoeren.

Geplaatst door maikel9
wat zie je ipv buroblad?
Marcel hoe doe je een systeemherstel als je er niet in kan ook niet in veilige modus.:rolleyes:
simpel, als je weet hoe je computer er uit ziet, pak je je toetsenbord: CTRL ESC is het start menu -> p van programma's -> b van bureauaccesoirres en zo verder. Alleen makkelijk is het niet en werken is ook nog maar de vraag

"wat zie je ipv buroblad?
Helemaal zwart beeld?
geen foutmelding?
Dus tijdens het opstarten wel de bios melding en windows logo en blauw startscherm windows opstart en dan zou je buroblad krijgen dan op zwart.
Klopt dit zo?"

Dit klopt helemaal zo! Exact zo!

Geplaatst door snabbi

simpel, als je weet hoe je computer er uit ziet, pak je je toetsenbord: CTRL ESC is het start menu -> p van programma's -> b van bureauaccesoirres en zo verder. Alleen makkelijk is het niet en werken is ook nog maar de vraag

Nou snappi als dat zo simpel is begeleid je mister 9 dan even om hem een systeemherstel te laten doen ook al heeft ie zwart beeld.
:thumb:

Nog even een vraag. Als het beeldscherm kapot zou zijn, dan zou ik toch ook het opstarten niet zien? En hoe kan een videokaart pas uitvallen bij het bureaublad.
Misschien stomme vragen, maar graag jullie antwoord.

Bedankt!!

Gezien mijn vorige post denk ik dat je scherm niet stuk is maar dat er in de windows software iets mis is.
Dat staat in die link in mijn vorige post.

hier een klein stukje ervan:
Dan is mogelijk het Boot.ini bestand door de war geraakt, wat je kan doen is opstarten met de XP cd en bij de setup venster "R" toetsen. Nu kom je in een DOS scherm type daar CHKDSk /P en toets enter.
Als dit is gedaan type FIXBOOT en toets enter dan "J" en toets weer enter dan EXIT en weer enter..
Nu is je boot.ini hopelijk weer gefixed.

LEES --->>http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=216694

Geplaatst door maikel9

Nou snappi als dat zo simpel is begeleid je mister 9 dan even om hem een systeemherstel te laten doen ook al heeft ie zwart beeld.
:thumb:
Ik snap dat je denkt dat ik fan ben van de krokodil, maar die heeft mn naam gejat GRRRR

In feite is het niet zo moeilijk hoor:

CTRL ESC (start menu open)
u (uitvoeren)
enter (om hem te openen)
%SystemRoot%\System32\restore\rstrui.exe <<--- dat typen om systeemherstel te openen
alt o <-- om op volgende te drukken
alt o <-- om op volgende te drukken

(en verder heb ik nog niet gekeken omdat ik nu geen zin heb in een systeem herstel)

Dan maar weer terug te komen op het eerdere, ik denk dat het niet helpt een systeem herstel. Heeft je pc nog een 2de uitgang voor een monitor, want daar heb ik helaas nog geen antwoord op gezien. Zo ja, steek even het stekkertje van je monitor in de andere uitgang.

Ok. Ik heb jullie hulp echt nodig. Ik heb nu die computer mee naar huis genomen. Ik heb 'm opengeschroeft om de videokaart te vervangen. Maar zoals ik het zie, heeft die computer helemaal geen videokaart. Ik kijk achter de ingang van het beeldscherm, maar daar zit helemaal geen kaart! Bij mijn systeem wel gewoon. Is dit mogelijk?

:confused: Je vertelt dat er geen videokaart in een pci slot zit,maar dan zal er wel een video aansluiting op het moederbord zitten............of begrijp ik het nu geheel verkeerd:confused:

Zal er een onboard kaart in zitten vast op je moederbord.
Heb je een andere videokaart erbij nu?

Ik zie geen andere kaarten zitten. Achter mijn beeldaansluiting zit alleen een soort klein doosje. Maar ik zal er zo even een foto van maken.

Hierbij de foto van de binnenkant van de kast. De beeldscherm ingang zit tegenover dat roze kastje.
Hebben jullie wat aan de foto?

Alvast heel erg bedankt!!!

Ik krijg die foto er niet bij. Ik moet 'm toch gewoon via bijlage bijvoegen?
Alvast bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan