geen beeld (meer) bij opstarten pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rmanneke

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2009
Heej forumleden,

ik heb gisteren een nieuwe monitor gekocht.
Het gaat hier om de: Samsung 943SN
Na het aansluiten en opstarten van mijn pc was er geen resolutie te kiezen die voldeed aan 16:9.
Ik heb na een tijdje de juiste driver kunnen vinden en geïnstalleerd. (dit was nog niet gebeurd want ik heb een tijdje terug Xp geinstalleerd over vista heen).
De onboard videokaart is: Intel GMA 3100
Hij deed het toen wel met een resolutie die klopte bij het beeldscherm.

Nu ik de computer na me werk weer aan zette deed ie het echter niet meer.
het 1e scherm van het moederbord krijg ik te zien en ook het hele opstarten tot dat ik het welkom scherm hoor te zien. dan blijft hij zwart :confused:

als ik hem nu weer opstart krijg ik wel de tekst dat ik niet op de juiste manier heb afgesloten en kan ik kiezen om in veilige modus etcetc op te starten.
in veilige modus krijg ik WEL beeld?!

nu heb ik al in veilige modus de driver ge de-installeert en toen kreeg ik weer beeld. (maar wel met de foute resolutie uiteraard).

Ook heeft samsung een driver op hun website voor het scherm staan. als ik die in veilige modus opstart en het beeldscherm selecteer geeft ie aan: De parameter is onjuist.
als ik deze probeer te installeren als de driver ge-deinstalleerd is geeft ie aan dat mijn videodrivers niet goed zijn geinstalleerd (logisch).

ik weet dat een onboard kaart niet de van het is maar ik heb niet meer nodig,.,.
ook is de pc ongeveer pas een half jaar oud dus zou het toch wel moeten werken?,.,.
en kabels zitten prima trouwens

Ik hoop dat ik jullie mee kunnen helpen :cool:

Mvg. Roel

Hieronder nog wat meer informatie wat voor jullie misschien van belang kan zijn:
(eventjes overgetypt van Everest).

besturingssysteem: XP Proffessional
DirectX 9.0C
Cpu type: Quadcore Intel Core 2 Quad, 2833 Mhz
Moederbord: Asus P5KPL-AM (1 PCI, 1PCI-E x16, 2DDR2 DIMM, Audi...
Moederbord chipset: Intel Bearlake G31
Bios Type: AMI (05/27/09)
Video Kaart: Intel GMA 3100
3D acceleratie: Intel GMA 3100

Laatst bewerkt:
Ipv. de keuze Veilige Modus te kiezen zou je moeten kiezen voor VGA modus. Als er dan niets mis is met je Windows XP dan zou Windows XP volledig moeten opstarten, maar in VGA.
Kijk of je dan (weer) die 16:9 resolutie kunt instellen én test daarna of die ook gehandhaafd blijft als je de pc weer een keer (her)start.

Succes,

Tijs.

Je moet de monitor instellen op 1360 x 768 pixels.
beetje rare resolutie,maar dan zou het goed moeten zijn.
Hij is ook 18,5 inch scherm diameter,misschien vandaar.

Bedankt voor de snelle reacties!

maar hoe kom ik in Vga modus?
je kan alleen kiezen voor veilige modus (+opdrachtpromp, netwerk), normaal opstarten, en de laatst bekende werkende instellingen. maar ik zie geen vga modus staan?

en bij mijn beeldinstellingen kan ik niet 1360 x 768 instellen,.,.

ben op het moment bij mijn vriendin dus kan niet kijken wat precies wel.
de monitor geeft inderdaad ook dmv een scherm aan dat 1360 x 768 de beste instelling is.

Gr, Roel

Kijk nog eens goed (ik het VGA-modus hieronder aangekozen voor XP Professional):

attachment.php

Tijs.

Bijlagen

• xp_opstartscherm.JPG
    xp_opstartscherm.JPG
    33,6 KB · Weergaven: 133
Bedankt voor de snelle reacties!

maar hoe kom ik in Vga modus?
je kan alleen kiezen voor veilige modus (+opdrachtpromp, netwerk), normaal opstarten, en de laatst bekende werkende instellingen. maar ik zie geen vga modus staan?

en bij mijn beeldinstellingen kan ik niet 1360 x 768 instellen,.,.

ben op het moment bij mijn vriendin dus kan niet kijken wat precies wel.
de monitor geeft inderdaad ook dmv een scherm aan dat 1360 x 768 de beste instelling is.

Gr, Roel

Ik denk dat je dan toch beter af bent met een losse videokaart,in plaats van de onboard videokaart.
Deze kunnen doorgaans meerdere instellingen aan.

heel erg vreemd had net eventjes de drivers weer opnieuw geinstalleerd in veilige modus en opnieuw opgestart. (waardie om vroeg na de installatie)

Toen deed ie het gewoon maar nu ik hem uit en aan heb gezet opeens niet meer

vraag me egt af hoe dat kan,.,.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan