geen beeld meer maar wel een piep

Status
Niet open voor verdere reacties.

knackje

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2002
hallo een vriend van mij heeft een pc waarvan bij het opstarten van de pc de pc wel aan gaat maar vervolgens een piepppp (lang) laat horen. Hij kr9jgt geen beel op zijn monitor. Het enigste wat hij kan doen is de pc met de aan/uit knop uitzetten. De pc werkte al een behoorlijke tijd goed en er zijn verder geen vern aderingen mee geweest.

Heeft iemand ene idee waar het aan kan liggen. Ik hoop het!

groeten knackje

Die piep is zegmaar de indicator van wat er aan de hand zou kunnen zijn. Kijk 'ns in de handleiding wat die 'piep' betekent, of zoek met de specs van je mobo (BIOS versie) met de zoektermen 'beep error code'.
voorbeeld

Wat vaak voorkomt is een geheugen storing (meestal korte piepjes). Doe de geheugen stripjes even eruit en weer erin en start opnieuw op (verm. slecht of vervuild contact).

bedankt voor de reacties. Die piep die ik hoor in continue. Hij begint 2 sec nadat ik op de "aan" knop heb gedrukt van mijn pc kast.

Ih had ook eerst aan een geheugen stroing gedacht, maar dat kan nu dus niet. i.v.m. dat die piep continue is

misschien nog meer oplossingen ?

bedankt

knackje

Geplaatst door knackje

Ih had ook eerst aan een geheugen stroing gedacht, maar dat kan nu dus niet. i.v.m. dat die piep continue is

misschien nog meer oplossingen ?
Welke BIOS? Welk moederbord?
IBM->Power, Power Supply Loose Card or Short.
Ondanx dat er niets gewijzigd is, zoals je aangeeft, gok ik erop dat de videokaart uit z'n slof is gesprongen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan