Geen beeld meer met pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

kokkie20

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2006
Hallo,
Sinds vandaag krijg ik geen beeld meer vanaf mijn computer.
Ik zal een korte uitleg geven:
Ik had een pc van een vriendin van mij gekregen die het niet meer deed (black screen na windows inloggen).
Na een tijdje wat proberen met de windows repair cd-rom is het me eindelijk gelukt om het probleem op te lossen.
Ik was heel blij, was ergens rond 02:00 (in de nacht klaar ermee). Dus ik sloot de computer af.
Ik deed hem de volgende ochtend aan, kijken of hij het nog gewoon deed.
Computer ging netjes opstarten, kreeg gewoon beeld alles.
Toen ik in de middag weer thuis kwam van werk, zette ik de computer aan en ineens kreeg ik helemaal geen beeld meer op het beeldscherm.
Toen ik in de computer keek zag ik dat de chipset fan niet meer draaide...
Hier eerder topic overgemaakt, kreeg advies van wat ik dan kon halen *heb die ook gehaald, een passief koeling ipv actief (als ik het goed zeg, geen met een fan, alleen zo een koelblokje).
Ik hoopte nadat ik die erop had gezet dat ik weer beeld kreeg maar helaas. Geen beeld.
Nu is mijn vraag dus, wat kan hiervan het probleem zijn?
Ik heb al diverse dingen geprobeerd:
- Alle kabels nagekeken van het stroom (alles zit goed vast)
- Andere videokaart geprobeerd (nog steeds geen beeld)
- Andere monitor geprobeerd (nog steeds geen beeld)

Wat kan het nu nog eventueel zijn?
Hoop niet dat het het moederbord is want ik heb geen vervangende moederbord, en zij heeft ook het geld niet voor een nieuwe moederbord/pc.
Hopelijk weet iemand dit want ik zit op het moment met mijn handen in het haar want ik weet niet meer wat ik moet doen om dit probleem op te lossen.
Alvast bedankt voor de reacties

zit er een videokaart in, of is het een video kaart op het moederbordt, dit zou het probleem wel kunnen zijn

Sorry dit was ik vergeten erbij te zetten.
Het is een externe videokaart.
Op dit moederbord zit geen aansluiting voor een beeldscherm (Geen vga/dvi/hdmi)

moeilijk te zeggen zo , maar je kan wel proberen om hardware uit te sluiten.
Verwijder je ram latjes , unplug je hdd , verwijder alle pci of ( e ) die je niet nodig hebt.
Zet nu 1 ram latje erin en probeer je pc op te starten , doet hij het niet ? haal de ram latje eruit en doe een andere of als je alleen deze hebt in een andere slot en probeer nu op te starten.
Als die het wel doet kan je de andere ram erbij doen als je die hebt en doorgaan met allemaal hardware 1 voor 1 erin en dan te testen , waneer je pc het niet doet dan is de laatste hardware die je erin hebt gedaan de boosdoener.
Haal je videokaart er niet uit want dan heb je natuurlijk geen beeld meer <- probeer ook tijdens je hardware test ook eens een andere videokaart.
Als je de mogelijkheid hebt-probeer ook eens een andere voeding.

Post eens je pc specs hier , welke videokaart cpu etc etc mobo heb je ?

Hallo,
Ok ik zal hier even naar kijken wat jij allemaal getypt hebt om het uit te sluiten.
Normaal piepte hij nog wel eens als hij opstartte maar sinds dit probleem niet meer.
Ook sorry voor mijn late reactie, heb het druk gehad met werken.
Dan de specs zover ik nog weet:

CPU: Amd athlon 6400 X4 (Als het goed is moet dit hem zijn)
GPU: MSI NX8500GT 256MB\
MB: MSI K9N4 SLI
Voeding: Allied atx 400W

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan