Papiswa
Gebruiker
- Lid geworden
- 27 sep 2004
Hi all
Ik heb gisteren in een al wat ouder systeem het moederbord vervangen. Het was een downgrade van een Asus A7V600-X naar een Asus A7V8X-MX. Het moederbord kwam oud een andere PC die ik hier had staan die nog perfect draaide. Oude situatie was:
Asus A7V600-X
AMD Athlon XP 2100
512 MB PC2100
GeForce 6600 GT
Maxtor 200 GB IDE
In de nieuwe situatie is dus alleen het moeder bord veranderd in een A7V8X-MX.
Bij het opstarten deed het beeld het echter niet meer. Volgende oplossingen heb ik toen geprobeerd:
- Andere videokaart die zeker weten werkt erin gestopt
- Monitor aangesloten op moederbord
- BIOS Reset
- Bovenste twee handelingen herhaalt
- Processor en geheugen opnieuw verwijdert en opnieuw geplaatst
- Andere voeding gebruikt
- Videokaart die geen extra stroomvoorziening nodig heeft geprobeerd
- Andere monitor met bovenstaande oplossingen die zeker werkt
Geen van bovenstaande oplossingen heeft tot nu toe gewerkt. Toen ik dus op internet naar oplossingen ging zoeken kwam ik ergens tegen dat het moederbord wel eens kortsluiting gemaakt zou kunnen hebben met de kast doormiddel van die vastmaakpunten voor het moederbord. Toen ik dat ging checken bleek inderdaad dat ik nog één zo'n vastmaakschroefje op de verkeerde plek had laten zitten en die zat precies op de plek waar de pinnetjes van het geheugen zitten. Er hebben er dus zeker een paar kortsluiting gemaakt. Waarschijnlijk is een van de twee nu kapot; of het geheugen of het moederbord (of beiden).
Mijn vraag is nu eigenlijk:
1. Kan het daardoor werkelijk kapot zijn?
2. Hoe kom ik erachter welk van de twee kapot is?
Alvast bedankt!!
Ik heb gisteren in een al wat ouder systeem het moederbord vervangen. Het was een downgrade van een Asus A7V600-X naar een Asus A7V8X-MX. Het moederbord kwam oud een andere PC die ik hier had staan die nog perfect draaide. Oude situatie was:
Asus A7V600-X
AMD Athlon XP 2100
512 MB PC2100
GeForce 6600 GT
Maxtor 200 GB IDE
In de nieuwe situatie is dus alleen het moeder bord veranderd in een A7V8X-MX.
Bij het opstarten deed het beeld het echter niet meer. Volgende oplossingen heb ik toen geprobeerd:
- Andere videokaart die zeker weten werkt erin gestopt
- Monitor aangesloten op moederbord
- BIOS Reset
- Bovenste twee handelingen herhaalt
- Processor en geheugen opnieuw verwijdert en opnieuw geplaatst
- Andere voeding gebruikt
- Videokaart die geen extra stroomvoorziening nodig heeft geprobeerd
- Andere monitor met bovenstaande oplossingen die zeker werkt
Geen van bovenstaande oplossingen heeft tot nu toe gewerkt. Toen ik dus op internet naar oplossingen ging zoeken kwam ik ergens tegen dat het moederbord wel eens kortsluiting gemaakt zou kunnen hebben met de kast doormiddel van die vastmaakpunten voor het moederbord. Toen ik dat ging checken bleek inderdaad dat ik nog één zo'n vastmaakschroefje op de verkeerde plek had laten zitten en die zat precies op de plek waar de pinnetjes van het geheugen zitten. Er hebben er dus zeker een paar kortsluiting gemaakt. Waarschijnlijk is een van de twee nu kapot; of het geheugen of het moederbord (of beiden).
Mijn vraag is nu eigenlijk:
1. Kan het daardoor werkelijk kapot zijn?
2. Hoe kom ik erachter welk van de twee kapot is?
Alvast bedankt!!