geen beeld meer na driver installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

thom1000345

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2012
hoi,

mijn vader had van een kennis een videokaart gekregen (xfx hd5770).
toen ik de videokaart installeerde in de computer had ik gewoon beeld.
na de installatie van AMD catalyst vroeg mijn computer om opnieuw op te starten.
dat heb ik gedaan maar na het opstarten had ik in een keer geen beeld meer.
processor is core 2 duo en voeding is 400 watt.
wie weet hier raad mee?

mvg thom

Hoe ver kom je? Als de pc vastloopt als / tijdens dat Windows wordt gestart, dan zal de voeding onvoldoende zijn. Als de pc direct vastloopt na aanzetten, dan kán het de voeding zijn maar ook wat anders.
Natuurlijk is ook van belang dat de ventilatoren op de videokaart en de ventillatie van de systeemkast ook voldoende is en werkt.

Tijs.

Hoe ver kom je? Als de pc vastloopt als / tijdens dat Windows wordt gestart, dan zal de voeding onvoldoende zijn. Als de pc direct vastloopt na aanzetten, dan kán het de voeding zijn maar ook wat anders.
Natuurlijk is ook van belang dat de ventilatoren op de videokaart en de ventillatie van de systeemkast ook voldoende is en werkt.

Tijs.

Direct.aan het begin heb ik al geen beeld meer fans draaien gewoon

Mvg Thom

Eerste wat ik zou proberen is een sterkere voeding (500 watt+) van een a-merk.

[En als je de oude videokaart nog hebt, even kijken of de pc daar wél nog mee opstart. Is dat laatste het geval, dan is de kans dat het de voeding onvoldoende is des te groter (want het moederbord etc. zijn dan nog goed).]

Er staat niet voor niets bij de vereisten voor deze videokaart: Minimum Power Supply Requirement:500 Watt

Tijs.

Ik heb het net nogmaals geprobeerd en het werkt nu naar behoren ik heb geen idee wat ik anders gedaan heb toch bedankt

Laat ik het zo zeggen: Je loopt een zeker risico dat je op een gegeven moment tegen een voedingsprobleem aanloopt. Dit dan vooral bij b-merk voedingen.

Fijn dat het blijkbaar met 400 watt ook te gebruiken is. :)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan