Geen beeld meer na update Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

chris65

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 nov 2008
Kan iemand mij helpen met het volgende probleem.
Al een maand of wat geleden heb ik een vista update uitgevoerd en ook een update voor mijn video kaart (Nvidea Geforce 8500 GT). Nadat ik mijn computer opnieuw opstartte, kwam de melding van mijn monitor dat ik mijn resolutie moest bijstellen (denk naar beneden). Het beeld werd zwart. Het is al een oude monitor (één van de eerste flatscreens denk ik :) )
Het volgende heb ik gedaan:
- in veilige modus opgestart en de resolutie naar beneden gedaan (800X600), maar nadat ik mijn computer opnieuw opstartte bleef het beeld zwart
- geprobeerd een oudere driver versie te installeren van de nvidea site, want ik ben mijn cd'tje kwijt.
- systeem herstel uitgevoerd, maar helaas kwam ik te laat op dat idee en stond het juiste herstelpunt er niet meer tussen. Denk voor september.
- video kaart stuurprogramma uitgezet

Dit laatste werkt, maar kan mediacenter daardoor niet meer gebruiken. Waarschijnlijk ook geen spellen meer spelen.

Kan iemand mij helpen, zodat ik weer een goed stuurprogramma heb en dus mijn computer weer normaal kan gebruiken?

Ik heb geen idee welke driver je voor je videokaart had gedownload en geïnstalleerd, maar hier staat een nieuwe driver die door Microsoft grondig is getest (zie de WHQL melding in rood naast "GeForce Release 178" bovenaan de pagina).

Deïnstalleerd de driver-software die je nu hebt (via het Software gedeelte van Configuratiescherm), en installeer bovenstaande driver.

Succes,

Tijs.

Of de refresh rate van je monitor op 60 zetten, wil ook wel eens helpen

Ik heb geprobeerd de driver te installeren, maar krijg een fout melding dat het setup programma geen driver kon vinden die compatibel was met mijn hardware.

Heb je eerst de oude driver-software gedeïnstalleerd? en zit de 8500GT videokaart nog steeds in je systeem? En zo ja, heb je die eerst van 'uitgeschakeld' afgehaald voordat je de driver installeerde?

Tijs.

Heb het installatie programma gebruikt, maar dit bleef elke keer hangen en kon de installatie dus niet afmaken. Vervolgens de drivers weer gedeïnstalleerd. Windows weer opnieuw opgestart en gebruik gemaakt van de installatie die door vista werd aangedragen voor de videokaart.
Alles doet het nu weer.

Bedankt voor de hulp !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan