geen beeld meer op notebook Acer

Status
Niet open voor verdere reacties.

dag00se

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2007
Berichten
90
sinds kort krijg ik geen beeld meer op mijn notebook acer aspire 5610 wlmi.
zomaar plotseling zwartbeeld,dus echt zwart beeld...daarna afgezet en opnieuw windows opgestart....maar ook nog steeds geen beeld.
ik heb met veel moeite het notebook aan de praat gekregen om alsnog in windows te komen,na een hoop foutmeldingen.
Ik kan inloggen en kom windows binnen,maar het lastig om te zien wat ik aan het doen bent als je geen beeld meer krijgt....ja heeeeel vaagjes zie wel iets maar dan moet je heel goed kijken wat er staat.

wat is er aan de hand,en kan ik het beeld nog inorde krijgen ? misschien de videokaart naar de kl*te ?...
 
Als je de mogelijkheid hebt, een VGA scherm aansluiten op het notebook, opstarten en dan de output van het scherm veranderen naar VGA scherm (geen idee op jou notebook, maar vaak een combinatie van de FN-toets en 1 van de F-toetsen. Even zoeken wat er onder de F-toetsen staat (vaak iets in de trant van [VGA/LCD] of [TV/LCD], waarbij LCD uiteraard het eigen scherm is). Zie je dan wel 'normaal' wat er gebeurt?

Zo op het eerste gezicht lijkt het mij dat er iets met Windows gebeurd is, gezien de error meldingen, en dat daardoor ook je video drivers verkl**t zijn. Terug naar een oud systeem herstel punt? Laatste redmiddel: Windows opnieuw installeren?

Suc6

Zqwiqly
 
ik heb mijn notebook aangesloten op tv met tv-out klonen van beeld.
op tv krijg ik wel normaal beeld,alleen op notebook nog geen beeld ?
ook wat met systeemherstellen bezig geweest maar dit helpt niet.
ik denk dat opnieuw windows install ook niet zal helpen...(windows start weer normaal op,alleen zonder beeld)
zijn er nog andere opties ?
 
Laatst bewerkt:
Yep, als het op de andere monitor wel allemaal goed loopt, ligt het niet aan Windows.
Je zei dat op de notebook monitor je wel wat ziet, maar alleen als je heel goed kijkt.
Waarschijnlijk is de backlight van het scherm kapot. Enige remedie: naar een computer zaak brengen voor reparatie. Kosten: geen idee.... even rondvragen.

Suc6

Zqwiqly.
 
ok,dan weet ik even genoeg dan zal ik hier en daar is even gaan rondvragen wat zoiets gaat kosten.
bedankt voor de info,ik laat het nog weten wat er precies aan de hand was.
 
Zo het heeft een maandje geduurt maar ik ben eruit wat het was.
Waarschijnlijk heb je gelijk gehad Zqwiqly dat het backlight,of iets anders in het scherm niet helemaal goed is geweest.
Om alles uit te sluiten heb ik een nieuw tft scherm ingezet,en het probleem is nu opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan