LEONEHONDA
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 14 nov 2001
Pc met Xp erop
Andere videokaart geprobeerd,zowel AGP als PCI.
Andere voeding geprobeerd.
Ander geheugen geprobeerd.
Nieuw moederbord gemonteerd,dit nieuwe bord bleek defect te zijn,dus weer een nieuw moederbord er in voor de tweede keer dus.
Andere monitor geprobeerd.
Processor is getest in andere pc,en deed het toen gewoon.
Schijven losgehad en alle andere randapparatuur etc.
Steeds kom ik zelfs geeneens in het BIOS,laat staan dat ik beeld heb met opstarten.
Ik hoor ook geen piepjes tijden het opstarten.
Schijven en ventilatoren draaien allemaal wel.
Lampje van harddisk actief branden ook op het frontje.
Op het moederbord zit een vierkant stekkerblokje voor de 12 volt voeding van de processor,als ik die loshaal blijft alles zeg maar doordraaien zonder beeld,maar als ik de pc opstart met dit voedingsblokje aangesloten (is een stekkertje uit het voedingsblok),dan gaat de hele pc na 0,5 seconden uit.
Ik heb getest wat dit was op de volgende manier:
Koeler en koelblok gedemonteerd van de processor,toen opgestart met dit 12 volts stekkertje van de processor eraf; alles draaide zonder beeld,en de processor bleef koud.
Daarna weer opgestart met het voedingsblokje van de processor er weer aan,en toen werd de processor meteen binnen een halve seconde bloedheet,en toen ging de hele pc weer vanzelf uit.
Wat is nu de oorzaak van het hele geval?
Processor misschien TOCH WEL stuk???
Ik weet het echt niet meer wat ik nu nog moet doen?
Wie kan mij helpen?
Andere videokaart geprobeerd,zowel AGP als PCI.
Andere voeding geprobeerd.
Ander geheugen geprobeerd.
Nieuw moederbord gemonteerd,dit nieuwe bord bleek defect te zijn,dus weer een nieuw moederbord er in voor de tweede keer dus.
Andere monitor geprobeerd.
Processor is getest in andere pc,en deed het toen gewoon.
Schijven losgehad en alle andere randapparatuur etc.
Steeds kom ik zelfs geeneens in het BIOS,laat staan dat ik beeld heb met opstarten.
Ik hoor ook geen piepjes tijden het opstarten.
Schijven en ventilatoren draaien allemaal wel.
Lampje van harddisk actief branden ook op het frontje.
Op het moederbord zit een vierkant stekkerblokje voor de 12 volt voeding van de processor,als ik die loshaal blijft alles zeg maar doordraaien zonder beeld,maar als ik de pc opstart met dit voedingsblokje aangesloten (is een stekkertje uit het voedingsblok),dan gaat de hele pc na 0,5 seconden uit.
Ik heb getest wat dit was op de volgende manier:
Koeler en koelblok gedemonteerd van de processor,toen opgestart met dit 12 volts stekkertje van de processor eraf; alles draaide zonder beeld,en de processor bleef koud.
Daarna weer opgestart met het voedingsblokje van de processor er weer aan,en toen werd de processor meteen binnen een halve seconde bloedheet,en toen ging de hele pc weer vanzelf uit.
Wat is nu de oorzaak van het hele geval?
Processor misschien TOCH WEL stuk???
Ik weet het echt niet meer wat ik nu nog moet doen?
Wie kan mij helpen?