Geen beeld meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

LEONEHONDA

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 nov 2001
Pc met Xp erop

Andere videokaart geprobeerd,zowel AGP als PCI.
Andere voeding geprobeerd.
Ander geheugen geprobeerd.
Nieuw moederbord gemonteerd,dit nieuwe bord bleek defect te zijn,dus weer een nieuw moederbord er in voor de tweede keer dus.
Andere monitor geprobeerd.
Processor is getest in andere pc,en deed het toen gewoon.
Schijven losgehad en alle andere randapparatuur etc.

Steeds kom ik zelfs geeneens in het BIOS,laat staan dat ik beeld heb met opstarten.

Ik hoor ook geen piepjes tijden het opstarten.
Schijven en ventilatoren draaien allemaal wel.
Lampje van harddisk actief branden ook op het frontje.

Op het moederbord zit een vierkant stekkerblokje voor de 12 volt voeding van de processor,als ik die loshaal blijft alles zeg maar doordraaien zonder beeld,maar als ik de pc opstart met dit voedingsblokje aangesloten (is een stekkertje uit het voedingsblok),dan gaat de hele pc na 0,5 seconden uit.
Ik heb getest wat dit was op de volgende manier:
Koeler en koelblok gedemonteerd van de processor,toen opgestart met dit 12 volts stekkertje van de processor eraf; alles draaide zonder beeld,en de processor bleef koud.
Daarna weer opgestart met het voedingsblokje van de processor er weer aan,en toen werd de processor meteen binnen een halve seconde bloedheet,en toen ging de hele pc weer vanzelf uit.

Wat is nu de oorzaak van het hele geval?
Processor misschien TOCH WEL stuk???

Ik weet het echt niet meer wat ik nu nog moet doen?

Wie kan mij helpen? :confused:

Processor killen ??

Dat viekante connectortje is inderdaad de voeding van je processor.

Zul je nooit meer je processor laten draaien zonder koeling, dat staat gelijk met moord.

Eric.

PS vraag me niet wat je molt als de voeding van de processor niet is aangesloten, maar het lijkt me niet gezond.

Laatst bewerkt:
Niet opsterten

Kun je wel in het Bios komen ??

Als ook dat niet lukt ben ik bang dat ik je niet verder kan helpen.

Het enige wat je nog kan proberen is je bios te resetten.

Eric.

Re: Niet opsterten

Geplaatst door Eric_Daleboudt
Kun je wel in het Bios komen ??

Als ook dat niet lukt ben ik bang dat ik je niet verder kan helpen.

Het enige wat je nog kan proberen is je bios te resetten.

Eric.

Eric,ik schreef al dat ik niet in het BIOS kon komen,dat wil niet zeggen trouwens dat ik er niet in kan komen,maar ik heb geen beeld,dus misschien kom ik er wel in,alleen zie ik dat dan niet.

Processor is een AMD Atlon,en heeft ingebouwde veiligheid zodat deze de pc uitzet zodra de temperatuur te hoog word,dus daar maakte ik me nog niet zo druk om.

Het beroerde is dat ik zelf werk op een repairafdeling voor laptops,dus mijn kennis gaat redelijk ver,en dus te beroerder dat ik er zelf niet uitkom.

Groet van Leo.

Nog een vraag

Je zegt dat hij na een halve seconde er uit knalt, hoe kun je dan ooit in het Bios.

Is het bord compatible met je CPU

Of wel bord en welke proccessor heb je.

En dat er uit knallen

Als hij er na 0.5 seconde uit knalt kom je toch niet in het Bios, en heb je het al gereset ??

Re: En dat er uit knallen

Geplaatst door Eric_Daleboudt
Als hij er na 0.5 seconde uit knalt kom je toch niet in het Bios, en heb je het al gereset ??

Cmos batterijtje/jumpertje verplaatst,en is gereset.

Maakt niets uit hoor!!

Weet iemand wat ik nu moet ondernemen?

Ik weet wel dat het een groot probleem is,en alles is mijns inziens zo'n beetje wel getest,maar wie kan me helpen aan een heldere ingeving?

Groet van Leo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan