Geen beeld meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hikos

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2007
Mjin problemen met de pc begonnen met een blauw beeldscherm. er was wat mis met "win32k.sys", "nv4_disp.dll" en 1 keer een blauw beeld met iets van sysfader.
ben een beetje gaan googlen en heb een paar dingen geprobeerd. nv4_disp had iets met de videokaart te maken, en ik wou me drivers gaan updaten. eerst de oude verwijderd, opnieuw opgestart, maar toen kreeg ik geen beeld meer. ik heb nog beeld tot aan dat het bureaublad moet verschijnen.

vandaag heb ik de videokaart eruit gehaald comp. aangezet, en daarna weer uit. videokaart er weer in, beeldscherm weer aangesloten. Had van iemand gehoord dat dit miss. nog wel eens kon helpen. Volgens mij was dit de grootste fout die ik kon maken. want nu doet het helemaal niks meer :( . Ik krijg nu helemaal geen beeld meer. niks reageerd meer.. de muis en het toetsenbord helemaal niks :( .

heeft er iemand enig idee wat ik nog kan doen ?

alvast bedankt

Heb je buiten de losse videokaart ook nog een videoaansluiting op het moederbord. Zo ja dan even daar je monitor op aansluiten en krijg je waarschijnlijk weer beeld zodat je even kunt bekijken wat de stand is.

In de Bios kun je vaak ook aangeven welke videokaart de voorkeur heeft. Iets van

PCI/AGP die kun je dan ook andersom zetten dus AGP/PCI

De eerste is dan je voorkeur zo kun je die bepalen.

Check ook goed of je de videokaart er goed in hebt zitten. Vaak zijn ze wat lastig te plaatsen en moet je soms iets kracht zetten om hem te plaatsen. Controleer dus goed of de kaart horizontaal goed en gelijkmatig zit want het kan zijn dat hij aan de achterkant nog iets schuinstaat en dus geen goed contact maakt.

De stappen om je videokaart zijn op zicht de juiste mits je de drivers middels Configuratiecherm --> Software hebt verwijderd.

De Videokaart zit goed vast..

Waar zou ik de andere aansluiting van me beeldscherm kunnen vinden ? is dat een zelfde aansluiting/connector als op me videokaart ? als het zo'n zelfde connector is als op de videokaart, dan heb ik geen extra aansluiting op mijn moederboard.

ik heb mijn drivers via Configuratiescherm --> software verwijderd

Als je nog een PCI videokaart hebt dan kun je nog proberen om hem eens in een andere slot te stoppen. Mocht het in een AGP of PCIe zitten dan zou ik de kaart nog eens verwijderen en toch nog een keert erin stoppen.

Check ook even of je niet per abuis een kabel iets hebt losgemaakt toen je de kaart eruit haalde. Druk alles even goed aan.

Geeft de pc nog een pieptoon als je hem aanzet of hoor je verder helemaal niets.

ik probeer het even

alleen als de vidoekaart eruit is geeft hij nog een pieptoon.
hij geeft geen pieptoon als hij er weer in zit.

Het zit op PCIe, heb hem er nog eens uit gehaald en opnieuw ingezet, wil niet baten.

Je kunt proberen om het BIOS te resetten. Vaak zit er op het moederbord een jumer die je even moet verbinden en pc aanzetten. In de handleiding van het moederbord staat de lokatie van deze jumper aangegeven. Normaal gesproken kun je dit ook vanuit de bios doen maar aangezien je totaal geen beeld hebt lukt dat niet op dit mannier.

Nog een paar vragen als bovenstaande ook niet werkt.
1. Krijg je nog een melding van de monitor. Lampjes die niet aangaan, van kleur veranderen, melding op je beeldscherm als je de pc aanzet
2. Krijg je bij aanzetten van de PC vanaf het begin af aan geen beeld of pas als windows start niet meer.
3. Heb je een andere videokaart waarmee je even kunt testen of het dan wel werkt.
4. Heb je nog een andere monitor om deze even te testen of het daar aan ligt

ik heb de bios gereset, en kreeg gelukkig weer beeld.
maar krijg met geen mogelijk windows aan de praat.

Heb geprobeerd om windows er opnieuw op te zetten/repairen. Hierbij krijg ik ook weer een foutmelding. Op een gegeven moment kan hij de cd niet meer lezen. Gelukkig hebben we nog garantie op de pc.. tot vrijdag :confused: dus we gaan maar eens even met de leverancier aan de praat.

als er nog goeie ideeen zijn ?.. ik hoor het graag

iig bedankt voor de reacties!

Zeker als je garantie hebt tot vrijdag zou ik hier gebruik van maken. Het feit dat hij de cd niet kan lezen kan zijn doordat de cd niet 100% is doordat er een kras op zit of iets anders. Je kunt eens proberen om de inhoud van de gehele cd te kopieeren naar een map op je harddisk. Als er leesproblemen zijn dan zou je tijdens het kopieeren dus ook een foutmelding moeten krijgen en weet je dat de cd niet goed.

Lukt het wel dan kan het zijn dat de cdspeler in de PC die problemen geeft meer moeite heeft met lezen het lezen dan de speler in de andere pc. Dit verschilt soms erg veel. De ene speler leest alles zonder problemen en andere spelers stoppen er al snel mee.

Helaas vermeld je niet welke exacte foutmeldingen je kreeg toen je windows wilde opstarten. Wel blij dat je weer beeld hebt. Kwam dit terug na de reset van de bios middels de jumper of door iets anders. Altijd handig om te weten.

heb met 2 verschillende dvd spelers geprobeerd om windows te repareren. duss denk dat de cd van windows overleden is :confused: En alles overnieuw er op zetten is geen optie.. Er staan nog wat belangrijke bestanden op.. moet der eigenlijk nog wel een backup van hebben. is het miss. mogelijk om er een 2e harde schijf op aan te sluiten "met een werkende windows erop" en dat ik dan bij mijn andere hardeschijf kan om daar wat belangrijke bestanden van af te halen ??

Ik heb de batterij van het moederboard er even uitgehaald.
maarja, heb er nu eigenlijk nog niet heel veel aan.. kan nog niet veel met de pc beginnen. hoop dat ik nog iets met de garantie voor mekaar kan krijgen.

Je kunt beter dat harddisk met windows die niet meer werkt even koppelen met een PC waar Windows wel werkt, dus net andersom.

Dan kun je de data kopiieren en je zou ook nog een image kunnen maken van alles zodat je altijd als je nog iets mist deze uit de image halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan