geen beeld meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

tipie

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2000
Beste helpers,

Mijn videokaart was kapot en heb deze vervangen ( nvidia geforce 8400 gs )en nu starte ik de pc op en toen had ik weer beeld maar stonden de drivers niet goed.

Nu heb ik van de site van nvidia de driver voor 32 bit gedownload en geinstalleerd en nu werkt het niet meer wel in veilge modus en er staat geen vraagteken bij.

Wat moet ik nu doen om dit goed te krijgen?

het gaat om vista 32 bits!

Alvast dank!

Mocht je nog een onboard kaart hebben, dan zal ik nog eens de BIOS settings controleren. En je hebt niet toevallig het foute gaatje gebruikt? Indien je wel over een ingebouwde vga kaart beschikt: zet de beeldscherm resolutie tot vga mode: 640x480@60Hz

@lange pier

Alles verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar hetzelfde resultaat.
En ik had de driver die je aangaf.

@lutz..

geen onboardkaart

Verwijder de driver eens en start de computer opnieuw op. Dan zou het beeldscherm in feite in VGA modus moeten opstarten. Indien je al een keer de juiste drivers had geïnstalleerd, dan zal de computer deze nu moeten vinden. Heb je gezien, dat Nvidia een week geleden een nieuw gecertificeerde driver heeft vrij gegeven?

ja dat is het moederbord ik had de onboard niet gezien want dit was afgedekt.

Maar nu het volgende ..ik heb de kaart verwijderd en in de bios op onboard gezet en nu kreeg ik wel beeld maar bij apparaatbeheer stond er een uitroepteken bij dus heb ik de driver bijgewerkt en wat blijkt bij het opstarten precies het zelfde probleem.

De pc start op en het ladertje van vista verschijnt en ineens valt het weg en krijg ik op het no connection te staan.

Wat nu??

Start op in veilige modus, dan worden die nVidia drivers niet geladen wat nu wel het geval is, hij draait immers op de Intel grafische chip.
Zijn de nVidia drivers dus niet gedeïnstalleerd.
Doe dat eens met Revo uninstaller.
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Wel de free versie nemen.

Dus deïnstalleren, uitzetten, monitor aan de nVidia, die dus eerst terugplaatsen, opstarten naar normale modus.
De chipsetdriver bij HP downloaden en installeren, denkelijk rebooten.
Dan die driver van nVidia opnieuw installeren en weer rebooten.
Wel goed kijken bij nVidia dat je de juiste neemt.
Hopelijk doet die het dan wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan