Geen beeld met dvi?

Status
Niet open voor verdere reacties.

FreeStyleD

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2008
Hallo allemaal,

ik heb vandaag een dvi kabel gekocht voor mijn benq g2220hd. Ik heb hem aangesloten op mijn videokaart (8600 gt) maar toen ik mijn computer opstarten stond er op mijn scherm: no signal. Nu heb ik al geprobeerd om het scherm aan te sluiten op een ander pc en hetzelfde resultaat. Ook no signal. Toen ben ik gaan googlen en zag dat ik de input op dvi moest zetten. Dit heb ik geprobeerd maar dan gaat hij weer terug op d-sub. Ik kan de kabel niet testen op een andere computer want dit is het enige dvi scherm. Is de kabel kapot of is het iets met mijn computer?

Alvast bedankt voor de hulp!
Djamila

Het kan zijn dat het beeldscherm te groot is en dat je video kaart het niet aan kan.
Dat heb ik ook gehad beneden want toen wilde ik hem op de tv aan sluiten.

Je moet gewoon even alle Resoluties even uit proberen.
Gewoon van laag tot hoog

oownee wacht dit kan je niet gebruiken omdat jij helemaal geen beeld hebt sorry :P
Maar het zou wel lukken als je 2 beeldscheren op 1 pc had aan gesloten en waarvan het er 1 van deed

Denk dat dan mischien je video kaart stuk is ?

Laatst bewerkt:
ik denk niet dat dat het zal zijn, want zodra ik de vga kabel uit het scherm haal en hij dus alleen maar via dvi gebruikt kan worden is het scherm zwart, ik heb al verschillende dingen geprobeerd met windows en de drivers enz.

Ik heb nu een 17" scherm op vga aangesloten en mijn 22" op dvi, maar het 22" scherm geeft nog steeds geen beeld. Ik ben ook al aan het zoeken geweest op internet maar daar werkte het na een aantal keer opnieuw opstarten weer of door de input in het menu van het scherm op dvi te zetten. Dit heb ik ook geprobeerd maar dan gaat het weer vanzelf terug op d-sub, wat komt door de vga kabel die erin zit maar als ik die eruit haal dan is het scherm gewoon zwart en als het scherm dan geen beeld geeft kan ik ook het menuutje niet gebruiken om het op DVI te zetten.

Videokaart werkt nog prima, want vga geeft gewoon beeld en ik kan nog gewoon games spelen.

Maar je wil dus inplaats van VGA overgaan naar DVI ?

of wil je 2 beeldschermen runnen ?

ik wil in ieder geval overgaan van vga naar dvi aangezien dit een full HD scherm is en ik er met vga niet alles uit haal. En als het dan nog kan een 2de scherm, maar dan moet het mijn videokaart niet al te veel gaan belasten.

Oke zet anders je resolutie met VGA heel laag en plug dan je DVI erin.
En hij het dan niet doet zet je hem de Resolutie iets hoger en plug je hem er nog eens in.
enz enz totdat je aan je max Resolutie zit.

neem aan dat je een videokaart hebt met deze 2 aan sluitingen toch ?
vga_connection.jpg

Jup die videokaart heb ik alleen zitten die aansluitingen op andere plaatsen op de kaart. Ik heb ook geprobeerd op te starten met verschillende resoluties maar ik krijg steeds: 'no signal detected'

Mischien is de DVI poort op je video kaart kapot of de DVI kabel of mischien de DVI poort op je beeld schrem.

dus mischien kan je een DVI VGA adaptor kopen en die op je DVi aan sluiten en dan met VGA kabel naar je beeldscherm gaan

510_342.jpg

Laatst bewerkt:
eigenlijk denk ik niet dat het daaraan ligt. Volgens mij is het omdat het scherm niet van input d-sub naar dvi wil. Maar ik weet niet hoe ik dit zou moeten oplossen. Maar ik zal maandag zo'n vga-dvi ding kopen.

Ik heb nu een andere videokaart gekocht omdat de oude kapot is gegaan. Ik heb nu een 9400 gt en heb nog steeds hetzelfde probleem. Ik van vanmiddag de dvi kabel ruilen, want ik denk dat het aan de kabel ligt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan