Geen beeld met TFT, alleen met oude monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barry1337

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 aug 2006
Als ik mijn PC opstart met mijn Benq TFT monitor krijg ik het BIOS logo te zien, en word het beeld direct zwart. De pc start verder compleet normaal op.
Wanneer ik mijn oude Dell monitor er dan op aanslaat, gaat alles normaal.
Nu ben ik al in het Nvidia controlpaneel gaan knutselen en zag dat de monitor op Dell stond, ik veranderde dit naar Benq en onmiddelijk sprong het beeld af (normaal denk ik).
Ik sloot mijn kabels terug aan op mijn Benq, rebootte, maar had nog altijd hetzelfde probleem.
Terug op Dell aangesloten, reboot, kreeg geen beeld hierop omdat het afgesteld stond op Benq. Dus heb ik opgestart in VGA modus en nu werkt het terug.
Hoe krijg ik hem terug werken met mijn TFT monitor? Ik heb dit probleem nog maar onlangs... (sinds ik wat verandert heb aan m'n pc zoals Mac Os thema's enzo)..

Zou gewoon moeten werken, staat de kaart en monitor wel in autodetectie? indien die optie aanwezig is?

Welkom bij Helpmij.nl, Barry

Ik heb de vraag voor je verplaatst.

Ik heb hetzelfde probleem. Heb jij al een oplossing gevonden?

Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels contact gehad met de RMA afdeling van BEnQ. Op basis van 3 jaar garantie wordt mijn TFT (FP937S+) vervangen. Hiervoor wordt met mijn afspraak gemaakt om thuis de omwissel actie te doen. Dit is spontaan aangeboden. Neem dus eens contact op met BenQ RMA afdeling:
RMA Helpdesk: 0900 2367 669

Wel even je serie nr bij de hand houde.

Het on-line forumlier zou ik niet gebruiken. Vanuit een ver land kreeg ik een reactie met een vreemd tel nr. uit een onbekend land. Dit ging dus niet werken.

Hmm ik denk nog altijd niet dat het aan het beeldscherm zelf ligt hoor, gewoon aan het feit dat mijn bios is geflasht...

Hmm ik denk nog altijd niet dat het aan het beeldscherm zelf ligt hoor, gewoon aan het feit dat mijn bios is geflasht...

UIk heb mijn beeldscherm getest door hem even aan te sluiten op een andere PC (bijv Laptop). Dit gaf hetzelfde resultaat. Bij het activeren van een extern scherm op de laptop (vaak via FN F4) lichte hij even op en ging daarna weer uit.

Overigens moet bij mijn weten een beeldscherm gewoon gaan 'branden' als deze aangesloten wordt op een D-sub of DVI poort. Drivers e.d. doen er niet zoveel toe bij gebruik van XP. Mijn test met de laptop heb ik gedaan zonder bijzondere drivers e.d.. Gewoon het standaard XP werk.

Overigens hing mijn scherm altijd al aan zowel de desktop als de laptop van het werk. Tot voorkort zonder problemen maar nu ander resultaat.

Gewoon ff een RMA nr gaan vragen! Hou me iig op de hoogte.

Zwart Beeldscherm

Hoi ik heb sinds gisteren het zelfde probleem.
ik ben bij een neef de pc gaan beveiligen (heeft sinds gisteren pas internet)
Deze pc heeft hij van mij gekocht samen met een nieuw tft scherm.
Hij heeft hem al sinds een half jaar en nooit problemen gehad met het scherm. Tot dat ik bezig was.
ik moest de pc restarten om de nieuwe antivirus te activeren en vaaf dat moment deed hij alleen de bios en het balkje van xp zien en daarna niets meer. maar ik hoorde wel dat hij gewoon verder op starte. ik heb toen de pc aan mijn beeldscherm aan gesloten en daar deed hij het wel. toen weer aan het tft scherm en toen deed hij het wel weer.
Na een half uur weer hetzelfde probleem. Kan het misschien zo zijn dat het aan een eligale versie van Xp ligt. (volgens mij is het een legale versie).

Groetjes Frank Otten:confused:

@Fast en Frank Otten,

Welkom op Helpmij.:)

Zouden julie een eigen vraag kunnen aanmaken in plaats van bij de topic van een ander "inbreken".

Volgens mij probeer ik met mijn ervaring de topic starter te helpen! Dit soort acties van Mod's helpt niet om mensen elkaar te laten helpen. Overigens lijkt het probleem van Frank Otten niet op dat van mij en Barry.

Klopt om te weten of het probleem er nog is! Voordat ik een hele toelichting geef. Ten slotte was de vraag al een paar maanden oud.

Klopt om te weten of het probleem er nog is! Voordat ik een hele toelichting geef. Ten slotte was de vraag al een paar maanden oud.
Je kan dan beter met je oelochting beginnen, je ziet de reactie erop.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan