Geen Beeld, moederbord? kapot

• Onderwerp starter Onderwerp starter eno
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eno

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2004
Mijn beeldscherm geeft niks aaan..
Ik heb me pc gestart zonder de koeling op de prossecor.
de pc ging snel daarna uit. stonk niet of zwart op de proccesor zie ik niet.
maar ik heb ook een nieuwe videokaart 256 mb ati 9600.
maar nog steeds geen beeld. op me scherm.
soms valt me beeld weg.
wat is de probleem wie kan me helpen.

suker_kladusa@hotmail.com

Opstarten zonder koeling das om moeilijkheden vragen.
Zet je koeling erop (drupje koelpasta niet vergeten)hal even je backup batterij eruit (5 min:) probeer weer op te starten.
Lukt dit niet dan is je cpu overleden.
ps.
O ja je zegt>>(soms valt me beeld weg)dus hij start dus wel op!

Laatst bewerkt:
moederbord doet niet

newej hij doet het niet
Ik heb ook onder mij processor een kabeltjes die leidt naar de voeing heel dunne kabel( 2 kabels leiden naar 1)

koelpsta heb ik niet. waar koop je die?

neej me beeld doet helemaal niks, er staat nog input of zo.

A7n8x-x moderbord heb ik.
Wat moet ik doen.

jha ik ga dit proberen wat je zei de net.
maar pc start wel op dat is zo, maar beldscherm doet niks..

maar ik hoor ook geen diskette toon,

hoor het van jullie mail me ff okej

liefst voor 12,00 ik zit opo school , want me pc doet niks

0622023918( ik bel je dan gelijk terug na 13.00 uur zo bedankt)
suker_kladusa@hotmail.com

Koel pasta haal je in de pc winkel maar als je niet zo veel weet van computers,laat het dan aan een deskundige over.
En je moet niet je 06 nummer zo neer zetten dit voorkomt misbruik!!!

moederbord

jha dat is wel zo wat btereft 06.

Maar weet jij wat van die kabels onder de proccessor. Hoort dat zo? Ze gaan naar de voedingkast.

Koelpasta die hebben ze wel bij MYCOM he toch?

Maar als de cpu stuk is start de pc toch niet op

Ik heb een temperatuur klop op me pc.
als de pc aan staat valt hij weg naar 8c graden

en eerst was dat ninimaal zo 20 graden

als de pc gestart word
loopt het wel op naar 50 graden.

ik snap het niet wat het probleem kan zijn ik ga proberen wat jij zei.
ik weet neit of ze bij my com je pc willen bekijken en zo.

spreek je eno

Geen beeld

Ik denk dat je veel moeite en ergernis kunt besparen door een neiuwe processor te kopen en hem te laten monteren door iemand die daar meer ervaring mee heeft.

Ik weet vrijwel zeker dat je processor naar de processorhemel is of in ieder geval flinke schade heeft opgelopen.

Het aanbrengen van koelpasta moet ook zeer zorgvuldig gebeuren omdat teveel koelpasta de processor juist nog warmer laat worden.

Tip indien je nieuwe koelpasta (laat) aanbrengen zorg dan dat je gewone keramische pasta gebruikt of silverpaste van een goed merk.

Ik heb eens de core van een Pentium 4 kapot getrokken omdat goedkope silverpaste koelpasta in secondenlijm was veranderd. :8-0:

Ik zie dat je een AMD CPu hebt, deze kan 200 graden worden zonder Koeler schijnt het.Nou je snapt dat het dan niks meer word, je kan alles uit je pc halen, alleen je CPu erin laten zitten, Of zelf die eruit halen, alleen geheugen en videokaart erin en dan is proberen op et starten.

cpu

Sterker nog, ik heb eens een filmpje gezien waar te zien was dat een Athlon zonder koeler 370 graden werd en een deel van het moederbord liet smelten :eek:

moederbords

Ja als ik een nieuwe proceesor koop en daarna weer het zelfde? ben ik niet vergekomen
ik weet hoe je een proceesor meot plaasten, maar die draad zit mij niet echt goed dat aan de processor zit aan de onderkant.

my com vragen ze dus 17.50 per kwartier voor je pc na kijken.

maar gisteren deed me beeldscherm het niet, ook al zat de processor erin, en toen had ik niks gedaan.

ik weet niet wat ik moet doen

ik kan een neiwue processor kopen
kan mij a7n8x-x 2400+ procesoor aan, nu heeft hij een 2000+

Re: moederbords

Geplaatst door eno
Ja als ik een nieuwe proceesor koop en daarna weer het zelfde? ben ik niet vergekomen
ik weet hoe je een proceesor meot plaasten, maar die draad zit mij niet echt goed dat aan de processor zit aan de onderkant.

my com vragen ze dus 17.50 per kwartier voor je pc na kijken.

maar gisteren deed me beeldscherm het niet, ook al zat de processor erin, en toen had ik niks gedaan.

ik weet niet wat ik moet doen

ik kan een neiwue processor kopen
kan mij a7n8x-x 2400+ procesoor aan, nu heeft hij een 2000+

ja dat kan hij aan.

moederbord.

Dus dit liecht echt aan de processor. denkt u allemaal toch?

de moderbord kan het niet zijn?

als u zegt processor
dan ga ik vandaag de videokaart ruiulen voor de procesoor bij Mycom ik denk wel dat je daar kunt omruilen lijkt me toch.

ik werd gisteren echt gek. de beeldscherm doet maar niks, nu nog steeds neit, maar heb nu meer hoop.

de proceesor gaat ook over het beeldscherm toch.
of zou de beeldscherm wel aan meoten gaan
want de monitor dus, doet alsof er geen videokaart erin zit. maar die zit er wel.
hij zou toch tenmisnte aan moeten gaan.

gisteren ging me monitor wel aan , maar ik zag allemaal raare letter heel raar, verder kwam hij niet, en de volgende keer met opstarten deed hij dat niet meer.
dus jha

,eno

ruilen

Ruilen lijkt me een goed idee.

Maar ga natuurlijk niet zeggen dat je pc zonder koeler hebt opgestart.

Suc6

Ik kan natuurlijk niet met zekerheid zeggen dat het de processor is, maar het lijkt er wel op.

tron.?

Ja dat ga ik doen, maar jij denkt dus echt dat het aan de proccesor zit

ik krijg alleen de proccesoor. die koeler van mij kan die gebruiken?

ik ga echt neit hopen dat hij dalek met een nieuwe cpu ook niet werkt.

wat als dat eht geval? mocht het zo zijn.wat zou jij doen

Neej ik zeg gewoon ik wil een cpu , moet lukken

maar ik ben bang dat me moderbord dalek ook stuk is of niet?
of dat hij dalek andere onderdelen aanstast en kapot maakt, misschien wel de nieuwe proccesor.
want ik heb de prosecoor zonder koeling laten werken, schaad moederbord neit hierdoor?

bedankt tron,, eno

Ja hij zou het moederbord ook aan kunnen tasten door de hitte maar goed, daar kun je beter niet van uit gaan.

CPU

Ik weet niet hoe lang je de cpu zonder koeler hebt laten draaien.

Ik heb zoals ik al eerder zei een filmpje gezien waar je een ongekoelde Athlon en een moederbord letterlijk in rook zag opgaan.

Ik weet vrijwel zeker dat je cpu kapot is.

Je zal ook een zwaardere koeler nodig hebben omdat de 2400 warmer zal worden.

Laat je voorlichten door de verkoper en laat desnoods de cpu en de koeler door de winkelier vervangen.

Of je moederbord beschadigd is weet ik niet maar ik ga er niet van uit indien je de cpu niet te lang zonder koeling hebt laten draaien.

Suc6

Hmm je moet uitkijken met wat je doet met de processor. In een paar seconden zonder koeling is je processor al overhit. Als je moederbord door de hitte beschadigd is moet je die ook vervangen. Door extreme hitte kan het socket beschadigd raken en dus onbruikbaar worden.
Misschien kun je eventjes naar een winkel gaan met je computer en daar de pc laten nakijken, of het moederbord nog wel bruikbaar is.

Ik weer het niet zeker, maar je krijgt een no input signaal als je je monitor gewoon aan hebt staan, maar je computer uit staat of wanneer je het geen signaal binnenkrijgt volgens mij. Als dat het laatste is denk ik dat of je videokaart ook beschadigd is, of dat een gedeelte van het moederbord beschadigd is die de werking regelt van de processor, videokaart etc etc (meestal de northbridge).

Maar wanneer krijg je dat signaal nou precies? Je computer kon toch niet meer aan? Als je je monitor aan doet en de computer blijft uit is het logisch dat er geen signaal binnenkomt.

videokaart.

Ik heb een nieuwe processor en moederbord. gekocht alles loopt goed,

alleen me videokaart maakt raare geluid.
als ik aan me koeler beetje trek, komt het geluid nog verder hoorbaar.
ik denk videokaart kapot?

is het niet gevaarlijk voor me moederbord en zo..

doei bedankt allemaal

Wat voor geluid maakt het?
Misschien zit er veel stof tussen de koeler.
Ik denk niet dat je videokaart kapot is, hij doet het verder toch nog?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan