Geen beeld... moederbord stuk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terschelling2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jul 2006
M'n computer gister een uur of 8-10 had gedraaid, waarvan minstens de helft van de tijd met het beeldscherm uit.
Bij het afsluiten gister bleef de muiswijzer vast zitten, ctrl+alt+del deed het ook niet. Ik heb hem dus 'afgesloten' met de aan/uit knop....
Toen ik het ding vanmorgen opstartte, besloot het beeldscherm lekker op stand-by te blijven staan.
Ik heb geprobeerd de monitor te vervangen, niks.
Het enige wat de monitor nog doet is een beetje geluid geven bij het opstarten van de pc, hetzelfde 'gekraak' dat ie geeft als je de pc uit standby haalt door de muis te verschuiven.
De ventilator van de processor doet het nog;
de ledjes op het toetsenbord springen NIET aan bij het opstarten, ook geeft de pc niet de normale 'piep' die hij bij het opstarten moet geven
de pc maakt behalve de ventilator weinig geluid, alleen bij het opstarten kraakt ie wat.
de 2 lampjes naast de aan/uit knop, de groene en oranje, blijven beide de hele tijd aan (knipperen niet)

Moeilijke vraag zo op afstand.
Niet te snel conclusies trekken.

Heb je een andere monitor in de buurt? Dan zou ik die er even opzetten om te zien of het idd de monior is.

Het kan ook je Hdd zijn oid.

H

Met deze temperaturen hebben alle pc het zwaarder

Laatst bewerkt:
een andere monitor heb ik geprobeerd... had er nog een over, mn andere pc is inderdaad met een geroosterde videokaart afgevoerd. (dat probleem was niet zo lastig te zien, 't ventilatortje op de kaart was aan grom... bij deze oudere kaart is 't wat lastiger, die heeft geen ventilator)
ik heb helaas geen andere videokaart liggen om die ff te proberen...
en tsja, voor de hdd zou ik m er dus ff uit moeten halen en in een andere pc moeten stoppen?

Ik zou die van je oude pc hierin zetten en kijken of ie t doet en zoniet welke melding je krijgt.
als het je graka zou zijn moet je een audiomelding krijgen lijkt me.

Als je zegt dat je een oudere kaart hebt zonder fan...lijkt me problematisch dan vermoed ik toch dat daar het probleem is.

Nogmaals moeilijk te zeggen van afstand. Alles stuk voor stuk uit proberen is het devies.

de andere pc is helaas momenteel afwezig... daar word nu ff n nieuwe graka ingezet. dus dat word ff lastig. piepjes of een ander alarm dat de kaart los zou zitten ofzo geeft hij momenteel helemaal niet...
de harde schijf zou ik sowiezo vanmiddag ff bij de buren kunnen proberen..
maargoed, als het 'slechts' de graka is dan is 't dus niet zo'n probleem, die was toch al aan vervanging toe... als de harde schijf het nog wel doet neem ik de pc wel mee naar 't werk na het weekend, kan het systeembeheer er misschien ff naar kijken.

Mooi dat je ergens terecht kan..ik ben benieuwd.
Ik neem aan dat je geen POSTkaart in je bezit hebt of iemand kent. dat zou makkelijk wezen.
{Zo een kaart waarmee je een diagnose kan stellen.}

Ik heb dit probleem ook vaak..... Heb je je pc even van het stroom af gehaald? Bv steker eruit? Ik heb precies hetzelfde altijd. Als ik dan het stroom eraf haal en 10 min later zet ik het stroom er weer op, doet hij bij het opstarten ook niks... Ook geen piep, ook geen beeld. Als je dit hebt gedaan moet je weer de steker erin laten.... Dan even een kwartier niks doen. En daarna weer opstarten. Als je geen piep krijgt, gewoon je pc aan laten staan. Bij mij komt het piepje dan pas na 10 min.

Greetz, Sebastiaan.

Laatst bewerkt:
@terschelling
Ik ben benieuwd of je al iets weet.

@Sebastiaan
Mooi dat ie het dan wel weer doet maar goed is het niet.
Ik zou proberen te achterhalen wat de oorzaak is als ik jou was.

Staat ie wel goed in je apparaatbeheer?

In me aparaat beheer is alles OK..... Ik heb eigenlijk ook geen iedee waardoor dit komt.... Mijn broer heefd ook dit probleem. Als hij het stroom eraf haald en hij zet er weer stroom op. Dan start hij zijn pc op en dan sluit hij zichzelf weer af na anderhalf seconde.

vreemd...maar goed als het verder geen prblemen geeft...:confused:

Jouw verhaal klopt niet. je zegt normaal hoor je 2 beepjes te horen. De probleem wat je hebt is dan geen POST en als je geen POST hebt kan je helemaal niet gaan booten naar Windows.

Wat bedoel je met 2 andere lampjes? welke lampjes...zijn constant aan..

Wat voor gekraak? om erachter te komen wat dat gekraak is dan moet je 1 per 1 alle pci kaarten weghalen en dan horen of je die gekraak nog steeds hoor. heb je de soundkaart of videokaart 1 van die 2 wegggehaald dan id at de oorzaak van het geluid.

Of je videokaart is stuk of je moederbord is stuk. test eerst je videokaart door eerst die gekraak te troubleshooten.

Hallo

Ik zou eens een andere p.supply proberen.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan