Geen beeld na assambleren PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacobboersma

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2007
We hebben een computer in elkaar gezet. En denken dat we alles correct hebben aangesloten. Nu wordt er geen beeld weergegeven op onze monitor. We hebben al een andere monitor en videokaart geprobeerd. Het motherbord is de ASUS P5N-D.

heb je ook de kabeltjes van je aan & uit-knop, kast lichtjes en speakertje goed aangesloten? als er meestal iets niet goed is aangesloten op je moederboard geeft dit speakertje meestal paar biebjes, uit deze biebjes kan je dan meestal afleiden wat er niet goed is (dit valt soms in je handleiding te vinden en anders misschien online).

ik raad iig aan om alles nogmaals goed aan te drukken en ff controleren of alle kabeltjes goed aangedrukt zijn.

als je je pc aandrukt gaat dan wel de videocard-cooler lopen vraag ik me af?

succes

heb je ook de kabeltjes van je aan & uit-knop, kast lichtjes en speakertje goed aangesloten? als er meestal iets niet goed is aangesloten op je moederboard geeft dit speakertje meestal paar biebjes, uit deze biebjes kan je dan meestal afleiden wat er niet goed is (dit valt soms in je handleiding te vinden en anders misschien online).

ik raad iig aan om alles nogmaals goed aan te drukken en ff controleren of alle kabeltjes goed aangedrukt zijn.

als je je pc aandrukt gaat dan wel de videocard-cooler lopen vraag ik me af?

succes

Alle kabels zijn goed aangesloten. Ik kreeg als eerste een keer en lange met drie korte. Een poosje later kwamen er nog eens 4 gewone achteraan. Wat betekent dit??

Laatst bewerkt:
helaas kan ik zo snel niet vinden waar de piepjes voor staan, misschien kan jij ze vinden op internet?

ik heb iig ff gegoogled op 'ASUS P5N-D beebs' kwam paar mensen met hetzelfde probleem als jou tegen.

hun werden een hoop verschillende dingen geadviseerd maar jammer genoeg met geen resultaat. toch zal ik ff proberen je bios te resetten ("clear c'mos"), misschien helpt het.

bij een andere persoon bleek het aan zn kaart te leggen. die ging gewoon niet samen met zijn asus moederboard, hij had daarom zn huidige kaart voor een nieuwe kaart geruild. zelfde type maar andere fabrikant. misschien een noodoplossing?

succes

helaas kan ik zo snel niet vinden waar de piepjes voor staan, misschien kan jij ze vinden op internet?

ik heb iig ff gegoogled op 'ASUS P5N-D beebs' kwam paar mensen met hetzelfde probleem als jou tegen.

hun werden een hoop verschillende dingen geadviseerd maar jammer genoeg met geen resultaat. toch zal ik ff proberen je bios te resetten ("clear c'mos"), misschien helpt het.

bij een andere persoon bleek het aan zn kaart te leggen. die ging gewoon niet samen met zijn asus moederboard, hij had daarom zn huidige kaart voor een nieuwe kaart geruild. zelfde type maar andere fabrikant. misschien een noodoplossing?

succes
om de bios te resetten. Moet ik dan de betterij eruithalen? Neem ik aan van wel. Anders kan ook niet.
Ik heb al een andere videokaart geprobeerd ook die werkt niet.

Een reset van het BIOS doe je inderdaad door het batterijtje er uit te halen, niet gelijk terugplaatsen, bij de meeste batterijtjes moet je ongeveer een kwartiertje wachten.
Batterijtje weghalen en weer terugplaatsen werkt in principe altijd, bij sommige moederborden kun je ook met een schroevendraaier pinnetjes kortsluiten of een jumpertje omzetten. Dat is bij elk moederbord weer anders. :)

Ik heb de bios gereset en nog steeds geen beeld en hij blijft de piepjes geven.

Ik heb de bios gereset en nog steeds geen beeld en hij blijft de piepjes geven.
Ok, raar. Als ik jou was zal ik even terug gaan naar de winkel.
Ik wil je niet ontmoedigen maar sommige mensen die hetzelfde probleem als jou hadden die hebben hun kaart geruild wat hun uit de brand hielp.

Je kan ook (blijven?) proberen om hardware tijdelijk te vervangen. Een videokaart, RAM reepjes of voeding, misschien zelf een ander moederboard. Maar ik denk dat je op dezelfde problemen blijft stuiten. Het meeste hiervan zal je vast al geprobeerd hebben. Ik denk dat er iets defect is, nu nog uitzoeken wat het is.

Probeer er achter te komen waar die piepjes uit je systeem op duiden. Misschien kan iemand anders je in dit forum helpen of probeer een ander forum.

Succes

In de handleiding van je moederbord moet staan wat die piepjes betekenen

De handleiding staat hier. De ASUS site is irritant langzaam dus neem je tijd!

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan