Geen beeld na installatie in nieuwe case

Status
Niet open voor verdere reacties.

falcojugger

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2008
Hallo allemaal,

Had gisteren een leuke kast gekocht (Stacker 830 SE)
Alles vanuit mijn oude case, in de nieuwe gezet.

Testen, maar nu bleek hij vast te hangen op het startupscherm ( je weet wel, dan kan je op Delete drukken om naar de bios te gaan etc )

Vervolgens via de chat erachter gekomen dat ik 1 van de RAM's niet goed had geplaatst, maar sindsdien krijg ik helemaal geen beeld meer!

Heb zelfde onderdelen gebruikt als in de ouder kast zaten, die werkte!!
Geen dingen aan toegevoegd of afgehaald. Behalve 1 extra case fan die bijgeleverd werd met de kast, maar die werkt naar behoren (gaat draaien als er op de power knop wordt gedrukt en geeft blauw licht)

zoals ik al had aangegeven heb ik de onderdelen slechts in de nieuwe kast gezet.
Hiervoor werkte de pc naar behoren, dus de voeding is ook goed.
Maar voor het geval je het nog wilt weten: Coolermaster Silent Pro 700W

Blijft de pc echt hangen of sluit deze uit?

Als hij blijft hangen, lijkt het een niet goede aansluiting van een voedingsstekker ergens.

Slaat het uit, dan meer kortsluiting.

Ook wel weer de 4-pins stroomstekker aangesloten ophet mobo?

nou hij bleef eerst hangen op het bootscherm, nou weet ik niet of ie blijft hangen, voor hetzelfde geldt start ie windows al op, maar ik heb geen beeld...

er is geen kortsluiting, tenminste dat verwacht ik niet.

about the 4pins stekker, vanaf mijn voeding loopt die kabel en splitst in 2x 4pins.
Ik weet niet welke ik moet nemen en of dat uitmaakt?

Anyways, deze post is in eerste instantie voor een bump.
Ten tweede om nogmaals jullie aandacht te vragen.

Ik naar de computerwinkel geweest, die man dacht niet dat ik iets kapot had gemaakt.
Moest even de schroefjes wat minder vast draaien.

Ik dat gedaan, niet direct resultaat, MAAR...
Ik onderdeel voor onderdeel los gehaald en met zo weinig mogelijk aangesloten de pc proberen op te starten.

het werkte! maar ik had de verkeerde harde schijf aangesloten dus ik kreeg een melding dat er geen bootmgr gevonden was. maakt niet uit dacht ik!

ik de pc uitgeschakeld, alles netjes in de kast gedaan, kast dicht..
opstarten... NIKS...

zelf dacht ik nog even dat ik de schroefjes misschien weer te los had gedraaid? maar ik heb echt geen idee meer... ik heb dus niks kapot gemaakt, want ik kreeg beeld (voor een keer)

of is het zo dat hardware die "een beetje kapot" is, het 1 van de 10 keer nog wel doet?

voor de mensen die het intereseert:
het waren twee hele stomme probleempjes, namelijk

- mijn videokaart stond ingesteld op 2 monitoren, tijdens het testen gebruikte ik er echter één waardoor hij problemen had met het kiezen van hoofdscherm en bijscherm en daarom maar geen beeld gaf.

- ik had een nieuw toetsenbord van logitech aangesloten via de USB. nou bleek mijn moederboard een bugfix uitgebracht te hebben speciaal voor deze problemen met logitech toetsenborden. je moet het maar net weten.

uiteindelijk mijn bios dus geupdate en beide monitoren aangesloten en het werkte gewoon!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan