Geen beeld, na installeren nieuwe onderdelen... Arggh!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ingmar79

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2006
Hallo,

moederbord: asrock MB Intel 775v88+ s775
proccesor: 2,8 Ghz Intel Celeron
Videokaart: Geforce 2 MX 400 (AGP)
Geheugen: 512 DDR 1

Ik heb een nieuw moederbord en proccesor gekocht met nieuwe geheugen. De voeding en de videokaart heb ik nog hetzelfde gelaten (zie hierboven). Het probleem begon nadat ik alles geïnstalleerd had en de computer aandeed: De computer begint wel met draaien, er gaan ledjes aan, de proccesor pruttelt eventjes en de koeling draait. Echter, ik krijg geen reactie van het beeldscherm...
Het beeldscherm blijft op standby staan. Ik heb één keer gehad dat het beeldscherm op een soort test-kleuren kwam te staan en wel aansprong. Ik zit een beetje met mn handen in het haar, ik weet niet meer wat het kan zijn.

Alvast bedankt voor een reactie, groetjes Ingmar.

Heb je in de bios gekeken of de videokaart staat ingesteld op AGP of op PCI ??

hmz, maar hoe kom ik in de bios als ik geen aansturing voor m'n beeldscherm heb. Of kan dat hardware matig aangepast worden ergens via een jumpertje? Dank trouwens voor de snelle reactie :-)

Als je tijdens opstarten op de gebruikelijke toetsen drukt (Del F1 F2 F8 F12) dan zou je in de bios moeten komen.
En volgens mij is die videokaart-onafhankelijk.
Zet anders even een pci kaart erin, en sluit daar je monitor aan.
Met een jumper kan dit niet.

Reset de bios eens met de jumper op het moederbord, wel even de kast spanningsloos maken.
En hebt je de 4pins ATX 12volt connector wel aangesloten op je moederbord?

Laatst bewerkt:
Als je meerder geheugenlatjes hebt, gebruik eens alleen 1'tje en daarna de andere.
Lijkt op defect geheugen.

Over het geheugen,dr zit er ook maar eentje in. En volgens mij zit tie wel goed, had het Dimmetje ook al op verschillende slots geprobeerd.
Ik zal proberen de bios te ressetten ja.. ik heb toch sterk het vermoeden dat het misschien idd iets is met de videokaart.Tis in vergelijking met de rest natuurlijk een oud onding. Maar heb geen PCI kaart liggen nu, dus probeer het zo wel ff met de BIOS.
Het kan dus niet iets zijn met het moederbord of de CPU dus? Want die pruttelen wel geloof ik. Weet ook niet precies wat de connector dan doet?

Wel fijn dat er zoveel mensen op reageren, als ik dat ding aan de gang krijg, ben ik jullie eeuwig dankbaar hehe :d

Ingmar79 zei:
Over het geheugen,dr zit er ook maar eentje in. En volgens mij zit tie wel goed, had het Dimmetje ook al op verschillende slots geprobeerd.
Ik zal proberen de bios te ressetten ja.. ik heb toch sterk het vermoeden dat het misschien idd iets is met de videokaart.Tis in vergelijking met de rest natuurlijk een oud onding. Maar heb geen PCI kaart liggen nu, dus probeer het zo wel ff met de BIOS.
Het kan dus niet iets zijn met het moederbord of de CPU dus? Want die pruttelen wel geloof ik. Weet ook niet precies wat de connector dan doet?

Wel fijn dat er zoveel mensen op reageren, als ik dat ding aan de gang krijg, ben ik jullie eeuwig dankbaar hehe :d

We hebben gewoon niets anders te doen:D ( alhoewel ).

Als je nog ergens een oude pci videokaart hebt of aan kan komen en deze geeft ook geen beeld, zul je het toch moete zoeken in of mobo of geheugen, helaas heb je maar één latje, misschien bij iemand even lenen, want wat je nu opgeeft, lijkt het sterk op het niet functioneren van het geheugen, indien je een speakertje kunt plaatsen, deze er even opzetten, dan hoor de biosbeep codes.

Ook kun je alles even uitbouwen met alleen de proc, geheugen en videokaart erin, en opstarten, als de voeding eraan hangt, met de 2 powerpennetjes op het mobo even te kortsluiten.

Als je processor gewoon draaid en je weet zeker dat je alles goed hebt aangesloten zou ik even een andere videokaart proberen doet die dan nog niet dan zul je het geheugen eens uit moeten wisselen.
Even een ander vraag wat voor geheugen heb je trouwens ingemonteerd?
En draaid de koeler van je processor wel

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan