geen beeld na omzetten moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

berehap

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2005
Hallo,

ik ben met een pc bezig van iemand die niks meer deed, waarschijnlijk was het moederbord stuk, nu heb ik een moederbord uit een oude pc van mij gehaald en die in de pc gedaan. Dit moederbord werkte altijd goed. Maar nu ik alles heb aangesloten krijg ik geen beeld met de 2 videokaarten die ik geprobeerd heb en met de onboard videokaart.

Waar zou dit aan kunnen liggen? heeft iemand misschien een idee?

Geeft het moederbord bij het opstarten nog een bepaalde reeks piepjes?
Ik neem aan dat alle stekkers e.d. vast zitten..

voor zover ik het allemaal na gekeken heb, heb ik zo goed als alle stekkers aangesloten.
ik heb handleiding er bij van het moederbord, alleen kan zo niet vinden waar hdd led in hoort te zitten. dat is de enige die niet is aangesloten.

Ik krijg verder geen piepjes o.i.d. te horen.

het moederbord is een Asus p4vp-mx

Hij start wel op, maar geeft geen beeld?? In dat geval kan het de 4 pins powersupply ding aan de linker kant zijn van het moederbord. Dit is namelijk van het geheugen, ook kan het geheugen stuk zijn. Dus probeer eerst te kijken of die kabel er goed in zit, anders kijk je even of ander geheugen wel goed werkt. (of je voeding, doet die het wel??)

Bijlagen

• Asus p4vp-mx locatie.jpg
    Asus p4vp-mx locatie.jpg
    102,3 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Dit moederbord is denk ik zo oud dat het het niet heeft ofzo, probeer er ander ram geheugen in te zetten, kijken wat er gebeurd ;)

heb het geheugen uit mijn oude pc geprobeerd, maar geen verandering.
Pc gaat verder gewoon aan, maar verder gebeurd er niks, hoor ik geen geluiden of piepjes.

cpu fan van processor draait, ik hoor de hdd 'aangaan' maar verder geen gekraak dat ze ook daadwerkelijk iets doen zegmaar.

zet alles is over naar die oude pc, dat is een manier om het te testen ;)(behalve je moederbord, cpu en cpucooler)

Het moederbord van mijn oude pc zit nu dus in die andere pc, andere kast is nu leeg.

ik heb moederbord in andere pc gedaan en processor ook omgezet, die van mn oude pc heb ik eruit gehaald. (of moet ik dit nog even weer terugzetten)? dat oude processor er weer inzit?

Je moet alles op dat oude moederbord zetten(waarvan je zeker weet dat die werkt), en dus niet dat moederbord wat het waarschijnlijk niet doet

Het is me gelukt om de kabeltjes aan te sluiten, dit heb ik gedaan aan de hand van de handleiding van het moederbord. Ook heb ik de speaker aangesloten net onder het batterijtje op moederbord. Er gebeurd alleen nog niks. ook hoor ik geen piepjes oid.

Heb 3x een andere videokaart in de pc gehad, bij de 3e kreeg ik even beeld, heb hem toen weer uitgedaan om wat meer onderdelen aan te sluiten en toen had ik geen beeld meer.

heeft iemand mss nog een idee wat het zou kunnen zijn, of hoe ik het zou kunnen oplossen?

is er niemand meer die misschien nog een idee heeft?
heeft onderdelen ook nog weer apart een voor een aangesloten, heeft ook geen effect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan