geen beeld na overclock

Status
Niet open voor verdere reacties.

spinello

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 nov 2012
Hallo,

Mijn pc specs=
Q9550 cpu (nu op Stock 2.8ghz)
2x HD5770 GPU (op stock)
PSU 850 watt
P5E3 pro moederbord.
2x 2gb 1333mhz ram ddr3

Ik heb sinds vandaag een probleem met mijn computer.
Mijn PC is altijd OC'ed geweest, eerst op 3.4ghz (400FSBx8.5 multiplier) voor ongeveer een half jaar en toen op 3.5ghz (412 FSBx8.5 multiplier) 1.3Vcore (1.28 is stock) voor ongeveer 1 jaar.
De temperatuur is onder max load 43/45 graden met behulp van prime95 zonder error's +/- 4 uur laten draaien toen der tijd.

Mijn beeldscherm gaat niet aan en blijft op stand-by staan als ik mijn CPU weer overclock naar wat het altijd al is geweest.
Het vreemde vind ik dat met de overclock ik na een tijdje windows gewoon hoor openen over mijn speakers.
Ik hoor ook 1 beep zoals ik altijd heb gehoord en normaal gesproken word precies tijdens die beep mijn beeldscherm ingeschakeld.
Als ik een aantal keer opnieuw opstart word mijn bios weer naar default gezet en doet mijn beeldscherm het weer wel.

Ik heb niets veranderd aan mijn PC en gebruik precies dezelfde overclock settings als altijd.

Wat doe ik verkeerd? is er iets kapot?
ik snap er niets van.

Met vriendelijke groet,

Mike de Ruiter.

front side bus niet helemaal stabiel? gebruik je de juiste divider? Als je bord het kan kun je proberen een lagere FSB te nemen en een hogere multiplier. Het klinkt alsof je bus niet meer goed synched en dat kan apparaten op je PCI verstoren. Normaal zou de divider er voor moeten zorgen dat je geheugen en PCI bus op de normale snelheid blijven lopen.

Laatste 10 dagen bezig geweest mijn overclock opnieuw te doen.
PC loopt nu op 3.8Ghz met 1.32Vcore (niet gek voor 0.02Vcore meer :) )
Temp is nu 50/55 graden.
Na 10 uur Prime nog steeds geen error's dus ik ga ervan uit dat alles nu weer gefixed is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan