Geen beeld na reconstructie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter_Evers

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2003
Hoi allemaal,

Ik was een oude computer uit elkaar aan het halen en ik wou er wat meer geheugen in doen.
Toen ik alles weer aansloot kreeg ik geen signaal meer van het beeldscherm.
Ik haal de memory kaart er weer uit en probeer het overnieuw, lukt ook niet.
Overigs krijg ik wel een afgrijselijk lange piep waar geen ritme in zit, dus videokaart is niet stuk en zit goed vast

Ik heb ook de video kaart verwisseld maar dat werkt ook niet, kan het er ook aan liggen dat de data-kabels niet goed zitten of dat er een paar op de kop zitten?

Ik heb btw ook alle voedings en data kabels los gemaakt.

Gr, Peter

Laatst bewerkt:
Heb ik gedaan :D
Kan het zo zijn als die kabels niet goed zitten dat ik geen beeld krijg?

Geplaatst door Peter_Evers
Kan het zo zijn als die kabels niet goed zitten dat ik geen beeld krijg?
Hopelijk weet je nog wel wat je waar hebt losgekoppeld en hoe je dat weer aansluit, anders is de kans inderdaad groot dat het niet werkt.
Maar die lange piep wijst op een probleem met het geheugen.
Probeer het eerst nog eens met de oude geheugenkaart. Als-ie daarmee werkt en met de nieuwe niet, heb je of een verkeerde of een kapotte nieuwe kaart.

Guus.

Haal de geheugens er nog eens uit, en kijk of er niet een pinnetje krom is geraakt op je moederbord.
Steek de oude geheugens er weer in, te beginnen in geheugen poort nul of 1 ! ALs je ze op de verkeerde plaats stopt werkt de pc ook niet.

|Blijven er ook lampjes branden van de harddisk of de floppy of de cd-rom tijdens de opstart en de lange piep ?
Dat zou betekenen dat er een kabel ondersteboven zit.

Ik krijg ook steeds bij het opstarten en als je even wacht een afgrijselijke krijs, zonder ritme.
Betekend dat dat die geheugens verkeerd zitten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan