Geen beeld, nieuwe monitor en nieuwe samengestelde pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerardts

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2008
Gisteren heb ik mijn nieuwe pc in elkaar geknutseld, alleen nu krijg ik op mijn Samsung syncmaster p2270 geen beeld.

Allereerst, ik zit nu op mijn laptop met dezelfde monitor aangesloten en daar werkt hij wel, kortom monitor werkt goed.
Ten tweede, ik heb een 15" scherm aangesloten op de nieuwe pc, en die werkt wel. Ik heb alle drivers en software geïnstalleerd. Het is ook niet zo dat ik wel beeld heb in de bootfase, het is direct beeld op zwart. De pc herkent wel direct wat voor type beeldscherm het is.

Ik heb op internet al veel gezocht maar kan geen mogelijke oorzaak vinden. Een mogelijke oorzaak zou een verschil in frequentie kunnen zijn :confused:.

Overige info
Ati radeon hd5670
moederbord MSI 770-G45
AMD Phenon II nog wat...

Kortom ik heb hulp nodig, bvd.

Welke aansluitingen zitten er op het beeldscherm en welke gebruik je daarvan om aan te sluiten op de laptop.
En welke gebruik je om aan te sluiten op je pc.

Welke aansluitingen zitten er op het beeldscherm en welke gebruik je daarvan om aan te sluiten op de laptop.
En welke gebruik je om aan te sluiten op je pc.

PC - beeldscherm DVI-D - DVI-D
Laptop - beeldscherm DVI-D - DVI-D, beide gelijke omstandigheden.

De syncmaster heeft enkel een DVI uitgang, echter is er wel een kabel met dvi-d naar vga. Ook deze kabel heb ik geprobeerd en werkt niet.

Enkele toevoegingen:
- Inmiddels heb ik het beeldscherm wel met een dvi - vga kabel aan de praat gekregen
- Tevens heb ik de pc aangesloten op de tv dmv. HDMI kabel, ook dit werkt.

Kortom alleen de DVI poort werkt niet, ik denk daarom dat de videokaart naar de t***** is. Maar ik hoor nog graag jullie reacties.

Ok, ik ga er vanuit dat je het scherm wel via de DVI aansluiting op de laptop aan werk heb gekregen en niet via de VGA aansltuing van de laptop (wat wel het meeste voorkomt).

Want als het wel de VGA aansltuing is geweest dan is de DVI aansltuing van de monitor kapot, en dat wil ook heel vaak gebeuren.
heb dat zelf 2 keer meegemaakt.

En anders is idd de videokaart misschien overleden of gewoon stuk voor garantie

Ok, nu gaan we het moeilijk maken.

PC via HDMI op de tv; werkt
PC via HDMI op de monitor, dmv HDMI-DVI stekkertje; werkt niet
PC via VGA op de monitor, dmv DVI-VGA kabel; werkt
PC via DVI op de monitor; werkt niet

Combinaties:
De 2e monitor heeft enkel een VGA aansluiting
DVI op de Samsung en VGA op 2e monitor; enkel 2e monitor werkt
HDMI op de Sansung en DVI op de 2e monitor; enkel 2e monitor werkt (bewijs dat de DVI ook werkt, alleen bij de DVI-VGA kabel)
HDMI op de Samsung en VGA op de 2e monitor; enkel 2 monitor werkt

Ook opvallend:
PC via DVI-VGA op de 2e monitor, werkt ook niet, maar zoals hierboven staat; als je de Samsung monitor erbij doet via HDMI aansluit, dan werkt de PC via DVI-VGA wel :confused:

Kortom dit is werkelijk onbegrijpelijk.

Laatst bewerkt:
Ik heb precies hetzelfde probleem. Nieuwe PC met ATI radeon 5770 en een samsung p2270 scherm
op het scherm op geen mogelijkheid beeld te krijgen via DVI. Andere schermen functioneren wel via DVI op deze computer, en het p2270 scherm wilt wel via DVI communiceren met andere computers(zonder ATI videokaart).

Helaas nog geen oplossing, heb zo'n beetje alles geprobeerd.
Ook de Samsung helpdesk snapt het niet. Het probleem is ze onbekend, ze weten zo goed als zeker dat wanneer ze de monitor terugnemen voor reparatie hij goed functioneert.
Dan maar via de vga-kabel voorlopig...

Laatst bewerkt:
Indien u uw beeldscherm op de juiste wijze aansluit op de DVI-I-connector, maar toch een
leeg beeldscherm krijgt, controleer dan of de beeldschermstatus op analoog staat ingesteld.
Druk op de aan-/uit-knop om het beeldscherm een dubbele controle uit te laten voeren op de
invoersignaalbron.

Ook kun je dit handmatig nakijken door in het menu te gaan.

Weet niet of het de oplossing is voor jullie probleem, maar ik probeer te helpen.

Ik zou bijna reageren dat het dan misschien toch de videokaart is, maar omdat er nu iemand is met hetzelfde probleem kan ik die vergeten.
Als het een nieuw scherm is bij mich117 dan zou ik toch terug gaan naar de leverancier.(garantie)

Ik ben blij te horen dat ik niet de enige ben. Ik zou eerder zeggen dat het aan de videokaart ligt. Het zou kunnen dat er nog een update komt voor de Radeon 5770.

Ik ben blij te horen dat ik niet de enige ben. Ik zou eerder zeggen dat het aan de videokaart ligt. Het zou kunnen dat er nog een update komt voor de Radeon 5770.

Jij hebt toch een 5670 en niet een 5770, zou wel toevallig zijn dat jullie ook dezelfde videokaart hebben.

Same issue..

Dag jongens,

ik heb hetzelfde probleem, met twee gloednieuwe pc's en twee identieke p2270 Samsungs. Beeldkaarten zijn Sapphire Radeon 5670's (beide).
Op één pc (deze waar ik nu op werk) krijg ik géén HD definitie (enkel 1600x900). Als ik de schermen wissel, dan krijg ik wél 1920x1024.
Op de andere pc ligt het probleem anders: alles werkt perfect, tot er één of andere update binnenkomt (ik denk die van Samsung zelf, ben er nog niet uit).
Nadien pixellatie, strepen horizontaal, zwarte vertexen die getekend worden en dergelijke. Dit gaat door tot er verticale strepen verschijnen over het hele scherm, en de pc automatisch herstart. Leuk is anders.
Nu: de beide pc's zijn binnen geweest, en kregen een volledig nieuw moederbord (Asus P7P55D - voorheen waren het beide nieuwe GIGABYTE P55M-UD2), en twee nieuwe videokaarten van hetzelfde om dit euvel te verhelpen.
Maar het euvel blijft :)
Ik ben ermee bezig. Post later nog wel.
Grtz

Ik heb er meer dan 15 uur ingestoken, ik heb het opgegeven. Ik wens je veel succes met het zoeken naar een oplossing (en ben uiteraard benieuwd of de oplossing werkt).

Drivers

Hebben jullie voor de videokaarten ook de juiste drivers geïnstalleerd?
En op wat voor resolutie staat het wanneer het op de tv is aangesloten en op welke wanneer je het op de monitor aansluit?

Laatst bewerkt:
Kleine update..

Terug..
Na een uurtje of twee 'prutsen', ben ik van mening dat de Samsung P2270's dit veroorzaken.
Ik heb getracht op de tweede pc (met de pixellatie's e.d.) de updates te verwijderen, maar het euvel bleef.
Heb dan een nieuwe installatie van Win7 Enterprise gedaan, zonder updates, en de problemen staken na 3 minuten alweer de kop op (terwijl ze dat in de allereerste nagelnieuwe installatie NIET deden), maar wel na installatie van de ATI-videodriver.
Dus nu denk ik dat deze videokaart weeral defect is. Dit is de derde nieuwe in deze Pc.
Ik geef uiteraard niet op, maar denk andere monitoren te gaan halen, is toch onder garantie, en de nieuwe pc's werkten nog nooit, dus moeten ze mij wel helpen :)

Grtz to y'all.

tEdDy nOoN

Geen dvi op samsung tft p2270

ik heb problemen met aansluiting van de Samsung P2270 en de EAH5570 videokaart.

Vga - dvi wil wel, dvi naar dvi niet.
Videokaart is goed en de uitgangen zijn getest.
Monitor doet het wel op een andere pc met een andere kaart.

Wachten op een nieuwe driver-update van Asus of Samsung?

Groet

blix

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan