Geen beeld of streepjes in beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

probleemlaptop

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 feb 2012
Hallo,
Ik heb een acer aspire 5520 laptop van ongeveer 3 jaar oud. Sinds gisteren zie ik vanaf het moment dat ik de laptop aanzet streejes in beeld. Soms heb ik zelfs helemaal geen beeld en is het scherm helemaal gevuld met streepjes en balkjes in verschillende kleuren. Als je de laptop dan uit en aan zet krijg je weer beeld terug. Het is begonnen toen ik de laptop aan had staan en eventjes weg was, toen ik terug kwam was het scherm zwart en ik kon klikken of op toesten drukken wat ik wilde, maar ik kreeg geen beeld meer. Ik heb toen de laptop aan en uit gezet, maar door al de streepjes in beeld was het scherm zo goed als onleesbaar. Het vreemde is dat toen ik de volgende morgen de laptop weer aanzette hij het gewoon deed met normaal beeld, maar na een half uur werken ging het scherm weer op zwart en kon ik niks meer doen. Sindsdien heb ik de streepjes in beeld vanaf dat ik de computer aanzet. Ook kloppen de kleuren niet (het lijkt wel een soort van negatief) en ook is zijn bijv. de desktop snelkoppelingen en de taakbalk groter dan normaal, een beetje zoals in veilig modus.
Ik heb geprobeerd een extern beeldscherm aan te sluiten, dit lukte, maar ook met dit beelscherm hield ik dezelfde problemen.
Het zal dus waarschijnlijk niet aan het beeldscherm zelf liggen.
Om het probleem nog wat verder te onderzoeken ben ik bij de device manager gaan kijken. Daarbij werd bij de GPU het volgende aangegeven: (nvidia geforce 8400 mg) Windows has stopped this device because it has reported problems. (Code 43). Wat de problemen zijn wordt er verder niet aangegeven. Lijkt mij een grote kans dat hier de oorzaak ligt van mijn beeldscherm probleem.
Hopelijk is er iemand hier op het forum die weet wat er met mijn laptop aan de hand is en het zou helemaal mooi zijn als er ook een eenvoudige oplossing voor is.
Alvast bedankt.

Hallo

Volgens de symptomen en de ouderdom , zo goed als zeker een defekte (losgekomen v/h motherboard door oververhitting) g.p.u./chipset.

De meest voorkomende oorzaak --> onvoldoende/gebrekkige koeling.

De benaming laptop letterlijk nemen , en deze op de schoot gebruiken , waardoor de aanzuig/afzuigopeningen geblokkeerd zijn , of een verstopte heatpipe radiator / c.p.u. fan door stof is de oorzaak.

Deze laptopreeks is berucht voor dit defekt.

De laptop stofvrij maken , en een reflow v/d g.p.u is een haalbare/betaalbare mogelijkheid.

Laat dit wel doen door iemand met de nodige ervaring.

Je kunt dit maar 1 maal korrekt/goed doen.

Een nieuw motherboard monteren of een "reball" is deze laptop niet meer waard.

Hopelijk komt nog iemand anders af met een lumineus idee die werkt , en heb ik ongelijk.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan