geen beeld (ook geen verbinding)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tuffie

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2004
Tijdens het spelen van een spel op de PC is deze vastgelopen. Op geen enkele manier kon de zaak "losgetrokken"worden en is gekozen voor uitschakelen van de PC. Bij het opnieuw opstarten horen we een piep en vervolgens laat het scherm een afbeelding zien dat er geen verbinding is naar de PC. Mijn scherm is ook al op de PC aangesloten maar dat biedt ook geen oplossing. Kabels zijn gecontroleerd en ook dat is allemaal OK. Opstarten in veilige modus wil niet omdat we dus niets kunnen zien....Wat kan het zijn?

Stroom er af .
Batterij op moederbord er een half uurtje uit ,en eventueel reset jumper van de Bios even omzetten en weer terug zetten.
Probeer nu eens op te starten

Ho...Ho...

Bandit...ff voorzichtig...Want het voorstel brengt mij op een gebied waar ik nooit kom. Het lijkt wel of de kast open moet?

Even resume...stroom er helemaal af...vervolgens batterijen van het moederboord eruit (waar in vredesnaam zit dat) En reset jumper van de BIOS, moet je dan niet het scherm kunnen bekijken? Klinkt misschien allemaal dom....maar sorry..ik weet niet hoe dat zit ...ondanks dat ik de laatste tijd toch behoorlijk wat bijgeleerd heb(vind ik zelf natuurlijk)

Tuffie

Geplaatst door Tuffie
Ho...Ho...

Bandit...ff voorzichtig...Want het voorstel brengt mij op een gebied waar ik nooit kom. Het lijkt wel of de kast open moet?

Even resume...stroom er helemaal af...vervolgens batterijen van het moederboord eruit (waar in vredesnaam zit dat) En reset jumper van de BIOS, moet je dan niet het scherm kunnen bekijken? Klinkt misschien allemaal dom....maar sorry..ik weet niet hoe dat zit ...ondanks dat ik de laatste tijd toch behoorlijk wat bijgeleerd heb(vind ik zelf natuurlijk)

Tuffie

Batterij ziet er uit als een Euro (rond) en ja kast moet open!
Enwaar de reset jumper van Bios zit Kan je vinden in je MB handleiding

Geplaatst door BANDIT123
Stroom er af .
Batterij op moederbord er een half uurtje uit ,en eventueel reset jumper van de Bios even omzetten en weer terug zetten.
Probeer nu eens op te starten

He he Bandit, die zijn krasse zaken hoor. Ik vermoed dat een bios reset hier niet nodig is. Ik vermoed eerder dat de grafische kaart de geest heeft gegeven.

@ tuffie hoelang duurde die piep? Welk mobo en welke grafische kaart? Nu ja, geef even uw volledig systeem even door.

Heb je al geprobeerd om in veilge mode op te starten.

Bedankt voor alle tips.

Wat er aan de hand was weet ik niet....maar alles werkt weer. Ik ging er uiteindelijkvan uit dat het de grafische kaart was die defect was. We hebben 2 dezelfde compu's naast elkaar staan. Mijn grafische kaart in de andere PC gedaan en toen werkte alles naar behoren. Echter vandaag de laatste check (op verzoek van servicestation ) en de defecte kaart in mijn PC gestopt....en toen deed ie het wel!. Uiteindelijk de defecte kaart weer in de originele PC gestopt waarna ook deze PC weer volledig herstelde. (bericht dat PC van een ernstige fout was hersteld). In de logfile bleek dat er de grafische kaart een "verkeerde lus" had gemaakt waarna het probleem was onstaan...al met al...alles werkt dus weer naar behoren....maaaaar..we houden 'm in de gaten.

De kaart bleek dus ook niet defect te zijn.

Eind goed al goed. Maar zoals je zegt, in de gaten houden.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan