Geen beeld op 22" monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrmusic

Inventaris
Lid geworden
29 okt 2006
Ik heb de volgende configuratie:

Mobo MSI KT4 Ultra
CPU AMD Athlon 2800+ Barton
Videokaart Ati Radeon 9800 Pro
1024 intern
Vista Ultimate

Ik had (en heb nog) een 19" Samsung breedbeeld monitor, resolutie 1440 x 900
Werkt perfect.

Nu heb ik zojuist een 22" breedbeeld monitor gekocht (werkend gezien) maar op deze monitor krijg ik geen beeld:evil:

Opstarten van Vista gaat even, maar na het lopende balkje gaat het beeld op zwart en komt de melding: geen input!
Opstarten in veilige modus geeft wel beeld.

Opnieuw mijn oude monitor aangesloten: geen problemen.

Wat doe ik fout??

Ik ben er inmiddels achter dat het met een gewone AGP kabel wel werkt maar met DVI niet:o
Ik heb twee verschillende DVI kabels gebruikt, die bij mijn andere monitor ook beide wel werken...

Ook de maximaal ondersteunde resolutie van mijn videokaart kan het probleem niet zijn.

Maar goed, ga nu eerst maar even slapen en dan morgen verder puzzelen!

Bij mijn monitor moet ik tijdens het aanzetten (van de monitor dus) de menuknop ingedrukt houden en krijg dan een keuze tussen DVI of Analog aansluiting te gebruiken, standaard staat die instelling natuurlijk op analog, wellicht bij jou ook zoiets.

hoi

ik kan je nu ff niet verder helpen

lig in ziekenhuis en heb hier ff een pc hoek gevonden

maar je was er uit?

Hoi,

Leuk om nog even iets van je te horen, maar niet leuk om te horen dat je in het ziekenhuis ligt! Ik hoop dat je snel weer naar huis mag, in ieder geval van harte beterschap!!!

En om je vraag te beantwoorden: helaas is mijn probleem nog niet opgelost. Alles draait prima, maar dan wel via VGA aangesloten en niet via DV!:evil:

Heb jij toevallig een nVidia kaart??
Heb nu precies hetzelfde probleem met een Dell (samsung) monitor en een GF 7600.
Heel af en toe krijg ik het DVI aan de gang en als het dan loopt, loopt het stabiel, totdat het scherm in stanby of uit gaat.
Welke ingang heeft de monitor een DVI-I of een DVI-D (single of dual link)??

Heb jij toevallig een nVidia kaart??
Welke ingang heeft de monitor een DVI-I of een DVI-D (single of dual link)??

Videokaart is een Radeon 9800Pro (zie startpost)

Monitoraansluitingen:
* PC VGA in (15 pin D-Sub)
* PC DVI-D in
* Video in (YPcPb) via D-Sub 15-pin adapter
* Video in DVI-D met HDCP

De DVI van de Radeon werkt gewoon, andere monitor doet het daar wel op!

ff offtopic

@mrmusic

ik ben weer uit ziekenhuis en wacht op uislag die ik maandag krijg.

Welk merk monitor en type is het?

Medion MD-30222

Nog even voor alle duidelijkheid:

- andere monitor werkt wel aan DVI aansluiting
- Medion werkt in Veilige Modus ook wel aan DVI aansluiting
- Medion op ander systeem zien werken op DVI aansluiting

Ik heb zojuist nog het volgende geprobeerd:

In veilige modus met Medion aan DVI:
- ATI stuurprogramma's verwijderd
- onder apparaatbeheer beeldschermadapter Radeon 9800Pro verwijderd

Daarna opnieuw opgestart, NIET in veilige modus maar NORMAAL, monitor werkt dan wel!!

Vista detecteert nieuwe hardware, installeert drivers, vraagt om opnieuw opstarten en...

WEER GEEN BEELD MEER:evil:

Maar weer aangesloten met VGA => alles weer werkend.

Ik snap er echt helemaal niks van:o

Hangt er dan ook een andere monitor aan?

Lijkt erop dat Vista deze niet als primair beeldschem wil zien, krijg je ernaast wel op de andere beeld als je die aan de VGA hangt als Vista is opgestart?

Ik heb zelf ook het idee dat Vista de DVI aansluiting niet als primair beeldscherm ziet, maar hoe los ik dat op? Ik dacht door het opnieuw installeren van de drivers dit op te lossen, maar niet dus.

Even wat meer info:

Mijn oude situatie was:

Op DVI Samsung Syncmaster 940BW 19" breedbeeld TFT
Op VGA af een toe een 2e monitor (verschillende merken/types geweest)
Geen problemen
Als laatste, voor de wijziging, alleen de Samsung aan de DVI zonder problemen.

Toen nieuwe monitor gekocht en als volgt te werk gegaan:

DVI kabel in PC gelaten, afgekoppeld van Samsung en aangesloten op 22" Medion.
Vanaf dat moment dus deze problemen.

(off-topic)
De Medion is een tussenstap naar een volgende wel A-merk 22" TFT

Niet een echt antwoord op de vraag.:eek:

Zet dat ding eraan, start de comp, eventueel met een monitor aan de VGA indien een dualboot, anders zonder, laat hem uitrazen en zet er dan een monitor naast aan de VGA, heb je daar wel beeld dan ziet Vista die Medion als iets anders dan een monitor of hij staat daar dan niet als primair.

Zit er op die medion nog een ingang naast de VGA en DVI?
Kun je op die monitor in een keuzemenu niet kiezen voor een analoge of digitale ingang?
Zo ja, kies dan alleen voor digitaal.

Ok,

Ik ga het een en ander proberen, maar nog even voor de zekerheid:

- Kan ik die 2e monitor op VGA gewoon aansluiten wanneer de PC aan staat?
- Kan het zo zijn dat Vista in VGA de monitor wel als primair ziet en met DVI niet?

Ik kan op de monitor inderdaad kiezen voor VGA1, VGA2 en DVI, maar wanneer de monitor alleen aan DVI hangt werkt dat menu niet, monitor gaat op No Signal

Die kun je er zondermeer gewoon inpluggen als de pc aanstaat.

Kan maar één ding bedenken, of dat je geen goede DVI kabel hebt of dat de uitgang van de videokaart alleen DVI-D is en de ingang eigenlijk geen DVI-D is, maar een DVI-A.

Lijkt me sterk, daar bijna alle uitgangen van een videokaart DVD-I zijn.

Nog weer wat antwoorden:

De uitgang van mijn videokaart is DVI-I
Ik heb al meerdere DVI kabels geprobeerd

Ik heb net nu natuurlijk even geen 2e monitor bij de hand, morgenmiddag wel weer, dus ga dat dan uitproberen, maar stel dat Vista mijn scherm niet als primaire monitor ziet, hoe is dat dan op te lossen??

En nogmaals, kan het zo zijn dat Vista de monitor aan VGA wel als eerste ziet en aan DVI niet, terwijl mijn oude monitor aan DVI wel werkte??

BTW
Ik heb via VGA overigens uitstekend beeld, maar ik wil gewoon weten waarom het niet werkt...

Laatst bewerkt:
Waar is die Samsung ineens gebleven? die heeft toch ook een VGA ingang.

Op die laatste vraag en BTW zoeken we juist het antwoord.:shocked: :p

In Vista kun je dat regelen, maar wel vreemd, want als er eentje is aangesloten zou dat sowieso de primaire moeten zijn.

Die Samsung is inmiddels verkocht, is een beetje een van mijn bijbaantjes geworden, kopen en verkopen van hardware op Marktplaats.
Is er tenminste toch nog beleg op brood:p

Ik heb hier nog wel 3 andere TFT's staan, maar die zijn op dit moment volop door vrouw en kinderen in gebruik. Morgenmiddag zijn zij er niet en ben ik vrij:D

Maar ik snap er echt geen snars van, temeer daar de monitor aan DVI daarstraks, maar dan nog zonder de juiste drivers, wel gewoon werkte...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan