Geen beeld op 2e monitor

• Onderwerp starter Onderwerp starter anls
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

anls

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jun 2013
Hallo!

Ik heb een probleem, ik krijg geen beeld op mijn monitor wanneer ik deze aansluit op mijn nieuwe laptop.

Mijn laptop is een Lenovo U410 met windows 8, heeft alleen een hdmi ingang
Mijn monitor is een dell 2312hm, heeft een vga, dvi en display-port ingang.

Ik heb de monitor aangesloten met een hdmi kabel en een hdmi naar dvi-d adapter.

Ik krijg echter geen beeld op de monitor. Wanneer ik een printscreen maak, neemt hij de tweede monitor wel mee, maar verder wordt het scherm nergens herkend. (Ook niet bv onder beeldscherminstellingen in mijn configuratiescherm of in NVIDIA). Het scherm herkent op een of andere manier wel dat hij aan een pc hangt, want zodra ik de hdmi kabel er uit haal, komt er op mijn scherm een melding 'no dvi-d cable, the display will go into power save mode in 5 minutes'.

Ik heb geprobeerd resolutie aan te passen, opnieuw opstarten, driver van het dell beeldscherm opnieuw geinstalleerd, NVIDIA geupdate, een hardware troubleshooter gedraaid, opnieuw opstarten met en zonder de kabel aangesloten.

Wanneer ik mijn laptop met alleen de hdmi kabel aansluit op de tv, die wel een hdmi ingang heeft, werkt het perfect.
Ook met mijn oude laptop (windows vista) werkt de constructie met de hdmi-kabel en hdmi naar dvi-d adapter perfect.

Wie weet wat ik nog kan doen? Help!

Soms zit er op een monitor een optie op van source te wisselen, een knopje waarmee je van bijv. Vga naar hdmi kan verwisselen, staat die op hdmi?

Kan ook nog aan het HDMI signaal uit de laptop liggen. Heb hier ook een laptop die perfect beeld geeft via HDMI op de tv. Via een HDMI beamer geen signaal te krijgen. Wel weer als ik de displayport omzet naar HDMI.

@ joep4u: het scherm stond op automatisch selecteren, maar ook als ik 'm op dvi-d zet, herkent hij m niet. (ik kan het scherm niet op hdmi zetten aangezien het scherm zelf geen hdmi ingang heeft).

@RogerS: Misschien een domme vraag, maar bij alle displayport naar hdmi kabels die ik online vind, staat er dat het signaal van displayport naar hdmi gaat, terwijl ik het andersom nodig heb, of maakt dat niet uit? Want dan bestel ik zo'n kabel en hoop ik dat het daarmee dan wel lukt.

Druk eens op de toetscombinatie Windows+P en speel daar met de mogelijkheden.

Dat werkt helaas niet. Als ik mijn scherm uitbreid en daarna een printscreen maak, neemt hij het tweede scherm wel mee. Ook kan ik bijvoorbeeld een map van mijn bureaublad naar het tweede scherm schuiven, er is alleen geen beeld op het fysieke scherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan