Geen beeld op mini laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcgrunn

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Hallo,

ik heb op dit moment van iemand een Asus eee pc met windows 7, waarvan de laptop wel gewoon normaal werkt, alleen heb ik geen beeld, als ik de klep een heel klein stukje open heb staan dan heeft ie nog wel beeld, maar als ik hem dus verder open dan is het beeld weer weg....

Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn? ik heb de laptop aangesloten op een beeldscherm dus kan wel gewoon in de laptop komen.

alvast bedankt voor de hulp!

het kan zijn dat het beeldscherm beschadigd
je kunt contact opnemen met AsusTek PC

het kan zijn dat het beeldscherm kapot is
je kunt contact opnemen met de helpdesk waar je het heb gekocht

Hallo

als ik de klep een heel klein stukje open heb staan dan heeft ie nog wel beeld, maar als ik hem dus verder open dan is het beeld weer weg....

Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn?

De meest voorkomende oorzaak van een normaal behandelde laptop met dit defekt/symptomen:

Defekte "datakabel" / "flatcable" tussen tf.t. paneel en motherboard.

Mocht deze laptop het decor reeds ettelijke malen van te dicht bij hebben gezien , zou het ook kunnnen , dat de connector (motherboard) iets is losgekomen.

Deze even in/uitpluggen is dan meestal de oplossing.

De connector op het t.f.t. paneel zelf is origineel zeer stevig bevestigd , en komt nooit los.

Indien dit toestel nog in garantie is .... deze claimen uiteraard.

Peter

Dus de kans is groot dat het kabeltje wat los is gekomen? dat er iets niet helemaal goed zit, want als klep klein stukje openstaat heb ik wel beeld.
Er wordt normaal om gegaan met de laptop.

Dus als ik dat kabeltje wil in en uitpluggen, zou ik de laptop open moeten halen? Is dit lastig?
Heb computers vaak genoeg uit elkaar gehad, maar nog nooit een laptop.

snap het niet helemaal....

Laptop heeft geen garantie meer.

Laatst bewerkt:
Hallo

Dus als ik dat kabeltje wil in en uitpluggen, zou ik de laptop open moeten halen? Is dit lastig?

Dit hangt af van het specifieke model .... meestal moeten deze zo echter zo goed als volledig gedemonteerd worden ...

Indien deze is gevallen "kan" de datakabel zijn losgekomen.

De meest voorkomende oorzaak van een normaal behandelde laptop met dit defekt/symptomen:

Defekte "datakabel" / "flatcable" tussen tf.t. paneel en motherboard.

Misschien heb je hier iets aan:

http://repair4laptop.org/disassembly_asus.html

Indien je dit nog nooit hebt gedaan , speel op veilig , en laat dit uitvoeren door iemand met ervaring.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan