Geen beeld op Samsung Syncmaster 245B, wel stroom.

Status
Niet open voor verdere reacties.

PimMV

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2006
Goedenavond allen,

Ik heb het volgende probleem met mijn Samsung Syncmaster 245B: hij werkte altijd perfect, ik heb er nooit problemen mee gehad. Echter nadat ik een keer de computer afsloot kreeg ik bij de volgende keer dat ik de computer aandeed geen beeld. Ik heb de stroomkabel en de VGA kabel gecontroleerd, deze zaten beiden goed aangesloten. Ik heb het beeldscherm geprobeerd met andere computers, nog steeds geen beeld. Ook heb ik een andere VGA kabel geprobeerd, alsnog geen beeld. Het blauwe ''aan'' lampje brandt wel gewoon. Wanneer ik het beeldscherm op een laptop aansluit is het beeldscherm op de computer wel te vinden bij apparaatbeheer, het scherm wordt dus wel gewoon gevonden. Heeft iemand suggesties hoe dit op te lossen? Bij voorbaat dank!

Als je hem zonder VGA kabel aansluit (alleen op het stopcontact dus), zie je dan iets op je scherm ?
Of als je op de menuknopjes drukt, zie je dan iets ?
Als je heel vaag iets donkers ziet is je backlight stuk.
Als je niets ziet is er iets anders stuk.
Gewoon nieuwe monitor kopen dus of laten repareren als dat niet te duur is.
Misschien heb je nog garantie.
Soms wil Samsung ook nog wel eens wat toegeeflijk zijn als iets buiten de garantie valt.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Ik zal dat zo even bekijken. Dank. Nu zit er ook een DVI-uitgang in mijn beeldscherm, is het mogelijk dat hij het wel doet als ik gebruik maak van een DVI kabel?

Als alleen je backlight stuk is maakt het niet uit welke ingang je probeerd.
Als er een defect is aan je VGA ingang van je monitor dan zou een DVI kabel de oplossing kunnen zijn.

Groeten Marcel

Helaas! DVI werkt ook niet.. ben bang dat ie overleden is :( Dank voor de hulp Marcel.

Hallo

Hoe oud is dit scherm ??? --> nuttige info , die ik niet kan terugvinden... :o

Indien er geen signaal wordt aangeboden "svga kabel los " , komt er een foutmelding op het scherm ???

Knippert het ledje op het front van het scherm , of licht dit helemaal niet op ???

Volgens mij is dit weerom een "defekte voeding" probleem ...

De meest voorkomende oorzaak ---> defekte/uitgedroogde condensatoren.

hoofdoorzaak --> men probeert zo goedkoop mogelijk schermen te produceren (concurrentie) , en doet besparingen op de verkeerde onderdelen.

Deze paar onderdelen kosten 2X niks ... , ik gok op 15€ onderdelen ruil gerekend...

Dus , volgens mij ---> controleer de condensatoren in de voeding. (of laat deze controleren)

Peter

Laatst bewerkt:
Ha Peter,

Ik heb het beeldscherm zelf nu een jaar maar ik heb hem van een vriend gekocht, ik weet niet precies hoe lang hij hem heeft gehad.. Het enige lichtje dat brand is het lichtje van de ''aan'' knop. Die brand gewoon, knippert niet. Verder kan ik helemaal niks zien op het scherm, krijg ook geen melding. Als ik op een menu knopje naast de ''aan'' knop druk gebeurt er ook niets. Hoe kan ik de condensatoren precies controleren?

Hallo

Zelfbouw E.S.R. meter maken ???

Hoe :

http://ludens.cl/Electron/esr/esr.html

Of ... laten controleren door iemand die de nodige ervaring en soldeer/desoldeer materiaal bezit .

Deftige lokale elektronica amateur ???

Meestal hebben deze ook alles in voorraad , en indien dit scherm reeds geopend is , is dit ruim gerekend 15 min werk.

Mocht je echter overwegen om dit scherm "officieel" te laten herstellen , kost dit meestal +/- 1/10e van de originele aankoopprijs ...

Of het sop dan de kolen nog waard is ???

Aanvulling :

Zoals ik dacht ... , en heeft ook dit beestje last van deze te veel voorkomende ziekte ----> hier meer info :

http://badcaps.net/forum/showthread.php?t=20601

Indien al het bovenstaande voor u chinees is , niet zelf aankomen , maar zeker laten uitvoeren door iemand die weet wat hij doet.

Zelfs in een t.f.t. scherm zijn ----> dodelijke <---- spanningen aanwezig !!!!

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan