Geen beeld pc draait wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

remmeltdb

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2010
Berichten
89
Hallo
Vandaag nieuwe pc binnen gekregen en in elkaar gezet met een vriend.
Specs
Aerocool vs3 advance kast
Asrock b75 pro3 m
I5 3350p
Sapphire hd 7850
Corsair 8gb ram
Wd blue 500 gb 7200 rpm
550 watt xfx
Dvd r van lg

Wat is het probleem we hebben ram om gedraait etc vidkaart erop nieuw in, processor erop nieuw in.
Wij weten het niet meer. Ik hoop dat een van jullie de oplossing weet
 
Het is hier vaak een of of probleem: óf het is je moederbord dat een DOA is óf het is je videokaart dat een DOA is. Verder altijd eerst goed checken of alles aangesloten is. Als er een onderdeel niet blijkt te werken, gelijk de winkel inlichten waar je het gekocht hebt dat je eraan komt. Dan hopen dat de winkel de gelegenheid heeft e.e.a te testen en dat uit die test ook komt dat het onderdeel defect is. Is dat zo, dan sta je (juridisch) sterk en zul je bijna altijd direct een nieuw vervangend onderdeel krijgen.
Zie voor een kort FAQ over dit probleem: http://nl.hardware.info/forum/threads/97217-FAQ-Mijn-pc-geeft-geen-beeld-meer
 
Dan zit ik toch aan je moederbord te denken. Hoor je de processor wel ratelen?
 
Maar hoor je de processor ook ratelen, dus dat hij aan het rekenen is? Hoeveel pieps geeft je moederbord? Je kan dan in de handleiding kijken, wat er aan de hand is bij x pieps (bij ieder moederbord anders).
 
Dan werkt je moederbord niet, zo schat ik. Fans kunnen aangedreven worden door de voeding.
 
Dat is meer als de pc niet doorstart, had dat vanmorgen trouwens even met mijn pc (zie mijn topic daarover). Jouw pc start helemaal niet op, en je hoort geen pieps, dus het mobo is gewoon niet goed. Ik geloof niet zo in een kapotte voeding, want alle fans draaien gewoon. Dus dit ligt echt aan je moederbord.
 
Hij doet het! Lag aan bios. Half uurtje het batterijtje eruit en er weer in. Opgelost
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan