geen beeld pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

jakethuh9

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2008
goedenmiddag,

ik heb een probleem met mijn computer
als ik hem aansluit krijg ik geen piepjes terwijl als ik men RAM eruit haal en dan opstart krijg ik 3 piepjes constant
videokaart is al vervangen en krijgen geen beeld
weet iemand wat er eventueel aan de hand kan zijn?

hartelijk dank,
jake

edit
alles start wel op dus de fans 2hdds en de drivers ook

Laatst bewerkt:
mogelijke

oorzaak-1 : de kabel tussen PC en monitor zit niet goed vast of heeft een breuk?
oorzaak-2 : de computer is verplaatst geweest en bij het heraansluiten is de monitorkabel (bijv.) op een onboard poort aangesloten i.p.v. op de (externe) videokaart ? (e.e.a. natuurlijk alleen van toepassing als er naast een losse videokaart ook een onboard chip aanwezig is)
oorzaak-3 : monitor defect? (al op een andere machine uitgeprobeerd?)

als ik hem aansluit krijg ik geen piepjes terwijl als ik men RAM eruit haal en dan opstart krijg ik 3 piepjes constant
Indien meerder reepjes, eentje proberen, eventueel omruilen, lijkt mij een kapoet ram latje.

gast0225
met de monitor is niks aan de hand want hij geeft gewoon beeld van dat hij standby gaat

lange pier
met de ram is ook niks aan de hand want als er iets aan de hand is met het ram latje zou hij een melding moeten geven dat er iets niet klopt

Ik ben het spoor even bijster......? Doet de monitor het nu wél of niet? Het feit dat er onscreen een melding komt dat íe op standby gaat wil nog niet zeggen dat de monitor niet defect is. Die melding zit in een soort van monitorbios en kan altijd komen, ook al is de monitor zelf wel stuk. Sluit 'm eerst eens aan op een andere machine en als de monitor het dan doet, dan weet je 100% zeker dat het niet de monitor is.

gast0225
met de monitor is niks aan de hand want hij geeft gewoon beeld van dat hij standby gaat

lange pier
met de ram is ook niks aan de hand want als er iets aan de hand is met het ram latje zou hij een melding moeten geven dat er iets niet klopt

Nee, dan doet de PC het gewoon niet, ventilatoren en devices gaan draaien maar moederbord start niet, zeker maar niet geprobeerd......
En als je er zoveel verstand ervan hebt dan had je het probleem toch al zelf opgelost?

moederbord start wel want hij geeft een fout als ik de ram stickys eruit haal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan