Geen beeld, processor kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peanuthead95

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2013
Even geregistreerd vanwege het probleempje waar ik nu mee zit:

Ik heb een nieuwe pc samengesteld voor een vriend van mij. Zijn vorige mocht ik hebben. Alles in elkaar gezet, kwam er achter dat de voeding helaas kapot was, gister dus even een nieuwe gehaald. Alles weer aangesloten op het mobo, kreeg echter een flinke kortsluiting toen ik hem aanzette. Was al bang dat de moederboord naar de ***** was, maar alles draaide hierna nog dus besloten verder te gaan.

Uiteindelijk de GPU ingeprikt en de vga kabel aangesloten, kon echter geen signaal op het beeld toveren. Ook de onboard GPU chip deed het niet. Aan de monitor ligt het niet overigens.
Hierna heb ik een ander moederboord erin geplakt met dezelfde processor, heb echter nog steeds hetzelfde probleem. Ook andere RAM mocht niet baten.

Processor kaduuk? Of is er nog iets te fixen? Zelf gok ik dat ik beter een ''upgrade kit'' van 180 euro kan kopen via Alternate met een nieuw mobo, processor en ram. Zit echter een beetje krap bij kas, als ik hem nu nog even zou kunnen fixen zou dat natuurlijk mooi zijn.

Suggesties?

kortsluiting met een nieuwe voeding?
kan best zijn dat de nieuwe voeding het heeft begeven nadat je kortsluiting had?
welke voeding heb je er in gedaan? voeding per ongeluk op 115 volts gezet? dan is het namelijk einde voeding...

Laatst bewerkt:
Hoor je piepjes bij het opstarten?
Nope. Bij beide moederboorden niet trouwens.
kortsluiting met een nieuwe voeding?
kan best zijn dat de nieuwe voeding het heeft begeven nadat je kortsluiting had?
welke voeding heb je er in gedaan? voeding per ongelijk op 115 volts gezet? dan is het namelijk einde voeding...
De voeding werkt wel, alles draait namelijk. Heb niets veranderd aan de voeding, gewoon out the box erin gezet. Het is een MS-N550-VAL 550 watts van MS-Tech.

Het probleem was echter op het eerste moederboord, kwam flink wat rook van het rechter hoekje af. Ging er dus van uit dat het moederboord stuk was, de tweede geeft echter precies hetzelfde probleem.

Laatst bewerkt:
Grappige conclusies, kortsluiting (hoe en waarom staat er niet bij) maar alles draaide nog en hoe kwam je er achter dat de eerste voeding stuk was? getest in een andere PC?
En werkt die nieuwe ook nog in een andere PC?

Wel spacers onder het bord gebruikt?
Ook kaal op een houten ondergrond getest met alleen systeemspeaker, CPU en voeding? biosbeeps?

MS-tech T-T slechtste wat er is op de voeding markt!

em dat de pc draait betekent niet dat de voeding goed is er kan altijd nog spanning zijn maar dat betekent niet dat de pc genoeg spanning krijgt
kan best zijn dat er een volt rail naar de knoppen is gegaan er zijn er namelijk meerdere

het kan zijn dat het aan de voeding licht heb je het moederbord trouwens wel met afstands-busjes gemonteerd in de kast?

Grappige conclusies, kortsluiting (hoe en waarom staat er niet bij) maar alles draaide nog en hoe kwam je er achter dat de eerste voeding stuk was? getest in een andere PC?
En werkt die nieuwe ook nog in een andere PC?

Wel spacers onder het bord gebruikt?
Ook kaal op een houten ondergrond getest met alleen systeemspeaker, CPU en voeding? biosbeeps?
Heb ook werkelijk geen idee hoe het kwam, alles gemonteerd zoals het hoorde. De fans draaien nog, optische drives openen en de HDD draait ook.
De eerste voeding gaf een tikkend geluid als er spanning op stond. De pc ging ook niet aan als ik op de knop drukte.
Zit zo'n systemspeaker tegenwoordig niet gewoon embeded op zo'n ding? Ik heb er namelijk geen los bij. Beiden mobo's geven geen beeps.

Ik zal zo nogmaals een kale setup op een houten ondergrond proberen, misschien dat ik dan wat meer details kan verschaffen.
MS-tech T-T slechtste wat er is op de voeding markt!

em dat de pc draait betekent niet dat de voeding goed is er kan altijd nog spanning zijn maar dat betekent niet dat de pc genoeg spanning krijgt
kan best zijn dat er een volt rail naar de knoppen is gegaan er zijn er namelijk meerdere

het kan zijn dat het aan de voeding licht heb je het moederbord trouwens wel met afstands-busjes gemonteerd in de kast?
Ach ik wou dan ook niet teveel uitgeven aan zo'n computertje :P Zou me wel sterk lijken dat deze nu al kapot is toch? Ik had hem nog geen 5 minuten uit de doos.

Ik heb wel afstandsbusjes gebruikt ja.

Ja, MS-Tech, dan weten we hier wel hoe laat het is. Ik hoop dat er door de kortsluiting geen andere onderdelen beschadigd zijn.
Conclusie: nieuwe voeding erin, dit maal wel van een A-merk (dus Corsair, XFX, be quiet), en alle onderdelen in een opstelling één voor één checken.

Ja, MS-Tech, dan weten we hier wel hoe laat het is. Ik hoop dat er door de kortsluiting geen andere onderdelen beschadigd zijn.
Conclusie: nieuwe voeding erin, dit maal wel van een A-merk (dus Corsair, XFX, be quiet), en alle onderdelen in een opstelling één voor één checken.
Zou het werkelijk hierdoor komen? Zal morgen sowieso even teruggaan naar de winkel hiermee.

Oh ja. En voedingen niet testen in een andere pc. Een defecte voeding kan namelijk nogal vreemde voltages afgeven en ook je test pc naar de eeuwige jachtvelden helpen.

Zijn geschakelde voedingen, die doen het wel of niet op de desbetreffende rail, heb je geen andere spanningen erop hoor.

Ik begin nu toch wel heel erg desperate te worden.
Voeding geruild, ander moederbord geprobeerd met dezelfde processor en ander RAM: Geen beeld (ook onboard niet)
Zojuist een ander moederbord geprobeerd met een ANDERE processor en RAM: nog steeds geen beeld.

Waar kan het in hemelsnaam nog aan liggen? Sta op het punt om heel dat ding gewoon in de container te donderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan