Geen beeld via VGA en geluid via HDMI.

Status
Niet open voor verdere reacties.

lolkejan

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
Hallo,

Ik heb op mijn pc een monitor aangesloten via VGA, en mijn TV via HDMi. Mijn PC was vastgelopen, na opnieuw opstarten is het beeld op mijn TV en wordt mijn monitor niet meer herkend. Echter, het geluid kan ik niet via HDMI laten afspelen, dat blijft op mijn losse speakerset spelen.

Mijn systeem is:

Windows 7 Ultimate.
Intel ATOM CPU D525, met NVIDIA ION graphics. Heb de laatste drivers geinstalleerd, ga er vanuit dat het geluid via HDMI ook bij deze drivers hoort?

klik eens rechts onder op dat luidsprekertje dan afspeel apparaten
daar moet normaal hdmi output staan

de kans is groot dat je hdmi geen audio ondersteund

Het heeft eerst gewoon gewerkt. Heb gewoon films gekeken via mijn TV met geluid via mijn TV. Heb nog een update kunnen vinden voor mijn videokaart en nu kan windows niet meer opgestart worden. En heb ook geen herstelpunt. Windows opnieuw installeren?

Na opnieuw installeren van windows lijkt het probleem in de drivers van NVIDIA ION te zitten. Bij gewoon installeren heb ik beeld op mijn tv, maar niet op mijn beeldscherm. Na het installeren van de drivers moet de pc opnieuw opstarten. krijg gewoon windows opstartscherm in beeld, maar het moment waar windows zelf in beeld zou moeten komen blijft het beeld op zwart. Mijn idee is dus dat het probeel in de videokaart ligt (die geintegreerd in het moederbord zit'. Kan ik dat nog op een of andere manier testen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan