geen beeld, windows start wel op

Status
Niet open voor verdere reacties.

joriosje

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2008
Hallo,

ik heb sinds kort nieuwe hardware in m'n case zitten en het heeft +- 1 week perfect gewerkt.
wat is het probleem precies:

als ik m'n pc opstart start het toestel op tot in windows want ik hoor het geluid van het opstarten, maar ik heb geen beeld.
als ik op m'n monitor (samsung) op source duw om dus te laten zoeken op DVI of VGA vind hij geen input.
pc uitzetten en terug aanzetten meestal start hij dan niet op pas na een 3-4 tal keer proberen dat ik opeens wel gewoon beeld heb.

welke onderdelen heb ik:

Asus H97 Pro
Intel I5 4460
16GB kingston ( 2 X 8GB)
Asus GTX750 TI OC 2gb
Samsung EVO 840 250GB

monitor samsung (is wel al wat jaren oud, maar werkt nog perfect zou wel toevallig zijn dat net na her veranderen van de hardware de monitor het begeeft maar kan altijd natuurlijk, maar nu zit ik op de monitor gewoon te werken.)

Misschien in de veilige modus opstarten (trommelen op f8 bij het opstarten)
Dan een lagere grafische modus kiezen en weer opnieuw gewoon opstarten.
Veel kans dat het dan wel lukt.
Misschien zelfs in de veilige modus met internet alvast de nieuwste grafische drivers zoeken.

Mocht het niet lukken met wat @kostenzer zegt, probeer dan uit te sluiten waar het probleem zit.

Haal je videokaart uit het systeem, en sluit de monitor rechtstreeks op de video output (VGA of DVI aansluiting) van je moederbord aan.
Als hij het dan wél doet zit het probleem misschien in je videokaart.

En/Of herinstalleer de drivers van je videokaart. Misschien dat Windows ze geupdate heeft naar de laatste versie, maar is er iets fout gegaan bij de installatie ervan.

Het kan allemaal, 't is en blijft elektronica :)

ja ik heb de driver van de site van Nvidia zelf gehaald maar het lijkt me niet driver gerelateerd te zijn...
als ik dus opstart krijg ik in het begin ook niet het logo van Asus te zien van het moederbord.
volledig zwart beeld, maar het aanmeldgeluid hoor ik wel van Windows maar dus het Asus logo bij POST zie ik dan zelfs niet.
heb ook in de bios ingesteld dat primary vga modus (of hoe je het wil noemen :) ) op pci-e en niet internal gezet maar dat helpt dus ook niet (stond eerst als automatisch wat volgens mij ook goed moet zijn...)

Waarmee is de monitor aangesloten?
Indien met een HDMI, verwissel die eens.

En je zegt dat je het zo in de bios hebt ingesteld, kom je daar dan wel in?...........of was dat voor die problemen.

is via dvi aangesloten

en ik kom ook niet in de bios, enkel als ik naar aantal keer aan-uit zetten ik het Asus logo zie kom ik erin en dan start hij ook wel op.

dus hetgeen is dat ik van de eerste keer nooit beeld heb, pc afsluiten en terug opstarten soms na 2de keer dat hij opstart, soms moet ik dat 3-4 keer doen... voor hij effectief opstart.

mij lijkt het niet aan software te liggen omdat ik in het begin ook geen beeld heb en er nog geen windows/driver geladen is natuurlijk...

Om dingen uit te sluiten, trek eens alles los wat niet nodig is om in de bios te komen.
Hdd, cdrom ed.
Misschien zelfs een kingston er even uit.
Heb je een grafische kaart op het moederbord? Ja, haal dan de extra grafische kaart er even uit en probeer dan met die van het moederbord.
Zou hij dan wel gewoon booten tot het bios, het is te hopen, dan kun je stuk voor stuk zaken terug plaatsen en iedere keer weer booten.
Zo zie je van zelf waar het fout gaat.

momenteel is het opgelost.

blijkbaar is het een USB kabel die ik wel altijd laat insteken voor het opladen van m'n gsm of andere apparaten.
deze uitgetrokken en hij starte meerdere malen perfect op.
kabel terug ingestoken en hij doet het nu ook nog steeds perfect.

gelukkig geen defecten bij de nieuwe onderdelen :)

Raar,
Was het gewoon een losse usb kabel zonder er iets van GSM op aangesloten?

Ik mag hopen dat het opgelost blijft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan