Geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Superspinnie

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Ik heb een best wel oude pc. Er zit een videokaart in die over het pci slot gaat. Ik heb gisteren een videokaart gekregen. Die videokaart gaat via de agp-poort. Ik heb de kaart erin gezet. PC aan, maar geen beeld. Ik dacht: nou eerst mn oude videokaart er weer in. (die via de pci) Maar toen ik de pc aan deed kreeg ik bij die videokaart ook geen beeld meer? Hoe kan dit?

Greetz Vinnie

Helemaal geen beeld meer.
Dus ook geen mogelijkheid om op te starten in de veilige modus.

Check even of er niks los zit? er zijn echt vele mogelijkheden, gaat de harde schijf draaien? krijg je rare piepjes ?

Zoals Toetje33 al gezged heeft kunnen er veel dingen aan de hand zijn.

Probeer het bios eens te resetten en prik de pci kaart er weer in.

Kijk eens of er misschien een jumper moet worden omgezet om van het AGP slot gebruik te kunnen maken.

Wat voor een AGP kaart wil je gaan gebruiken?

Als eerste, weet je zeker dat je moederbord de AGP kaart ondersteund, er bestaan namelijk verschillende versies die niet compatible met elkaar zijn.
(heb je het trouwens over de pc die onder je knop 'systeem' staat, ik kan dat niet echt een oude pc noemen)
Zoals toetje al zegt, geen piepjes of helemaal geen reactie van de pc?
Alles controleren of het goed vast zit, desnoods een bios reset.

Hallo,

Ten eerste bedankt voor de vele reacties;)

Er komen geen vreemde piepjes uit ofzo alles klinkt normaal. Hardeschijf gaat ook wel lopen. Alles klinkt zoals het hoort te klinken. 2 monitoren geprobeert. Allebei geen signaal. Alles zit zeker weten goed vast. Dat van die jumper moet je me nog eens uitleggen. Dat zou ik zo niet weten. Ik weet eigenlijk ook niet of mn moederbord het agpslot ondersteunt. Ik heb de (agpslot) videokaart uit een oude pc gehaalt. Ik kan dus niet echt achterhalen wat voor merk+type het is.

@ Mastro12: het is niet het systeem wat onder de 'systeemknop' zit.

Wie weet nog raadt?

Greetz Vinnie

weet niet of je het al opgelost hebt?

maar je zult in je bios weer ff 1 en ander moeten veranderen, heb dit namelijk ook een keer meegemaakt, alleen via onboard naar pci

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan