denskie007
Gebruiker
- Lid geworden
- 14 jan 2005
Ik vond dat de processor ventilator veel geluid maakte dus had ik een nieuwe gekocht.
Deze erop gezet en ik vond het niet beter, in de winkel zeiden ze dat het kon dat er speling zitten tussen de koeler en het moederbord, of tussen het moederbord en de kast.
Ik heb dus de heat sink eraf gehaald en toen de ventilator er weer op gezet.
Alles netjes aangesloten kast dicht, klaar.
Maar als ik hem nu aanduw staat er steeds op de monitor, no video input.
Ik een andere videokaart gepakt en die erin gedaan, geen verbetering.
Als ik nu op de aanknop duw gebeurt hetvolgende:
1. Powerlampje gaat branden
2. hdd lampje gaat branden
3. processor ventilator gaat draaien
4. diskette station lampje gaat branden.
Meer gebeurt er niet, monitor blijft aangeven no video input. Ook gaan de lampjes niet uit, tenzij ik de voeding uit zet. Hij start ook niet verder, het is een oude pc met oude hdd en die hoor je als hij iets aan het laden is.
Het is/was een HP pavallion PC, 933 MHZ, 512MB geheugen, ATI Rage 128 PRO 32MB videokaart (net gisteren erin gezet)
De PC deed het gisteren nog, ik denk dat het probleem ontstaan is toen ik met de schroevendraaier het plasticje van de bevestiging van de heatsink loshaalde.
Is het moderbord nu kapot, of het is gewoon iets fout aangeloten / ingestoken en is het op te lossen?
Deze erop gezet en ik vond het niet beter, in de winkel zeiden ze dat het kon dat er speling zitten tussen de koeler en het moederbord, of tussen het moederbord en de kast.
Ik heb dus de heat sink eraf gehaald en toen de ventilator er weer op gezet.
Alles netjes aangesloten kast dicht, klaar.
Maar als ik hem nu aanduw staat er steeds op de monitor, no video input.
Ik een andere videokaart gepakt en die erin gedaan, geen verbetering.
Als ik nu op de aanknop duw gebeurt hetvolgende:
1. Powerlampje gaat branden
2. hdd lampje gaat branden
3. processor ventilator gaat draaien
4. diskette station lampje gaat branden.
Meer gebeurt er niet, monitor blijft aangeven no video input. Ook gaan de lampjes niet uit, tenzij ik de voeding uit zet. Hij start ook niet verder, het is een oude pc met oude hdd en die hoor je als hij iets aan het laden is.
Het is/was een HP pavallion PC, 933 MHZ, 512MB geheugen, ATI Rage 128 PRO 32MB videokaart (net gisteren erin gezet)
De PC deed het gisteren nog, ik denk dat het probleem ontstaan is toen ik met de schroevendraaier het plasticje van de bevestiging van de heatsink loshaalde.
Is het moderbord nu kapot, of het is gewoon iets fout aangeloten / ingestoken en is het op te lossen?
Laatst bewerkt: