Geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

timbarrett

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2008
Hallo,

Sorry alvast voorals ik het verkeerd plaats maar aangezien ik niet zeker weet aan welke hardware het ligt post ik het bij overige hardware..

Ik zat op mijn bed lekker voetbal international te kijken (me pc zit 5 meter van me af) valt ineens me pc uit, hij starte gelijk opnieuw op en bij het windows logo onder het opstarten viel die weer uit.. dus ik de pc aan en uit gezet en vanaf toen krijg ik geen beeld...

Ik dacht misschien ligt het aan de videokaart toen heb ik een videokaart erin gedaan die het zowiezo altijd deed, maar die werkte daar ook niet geen beeld en ook onboard niet..

Wat zou het kunnen zijn?

mvg,
tim barrett

Het eerste dat bij mij opkomt is dat het de voeding zou kunnen zijn. Heb je een reserve voeding liggen? Zo ja, probeer die dan eens.

voeding is een maand oud, het zou wel kunnen dus (want wel toevallig dat net maand oud is en nu ineens me pc niet meer werkt) ik ga ff opzoek naar een reserve voeding ! misschien dat ik er ff een uit een pc hier kan lenen

als het de voeding niet zou zijn wat zou dan het logisch lijken? het moederbord ofniet?

ohjah me pc piept niet, maar hij maakt met opstarten een geluid van ik wil verder maar ik kan het niet.. hij maakt een zuigend geluid dat die verder wilt dan stopt het geluid 1 seconde en dan maakt die weer zo'n geluid van ik wil verder maar ik kan het niet

EDIT: met andere voeding zelfde probleem, ook met andere videokaart getest en onboard!

Laatst bewerkt:
Het kan ook de temperatuur zijn. Controleer eens of alle ventilatoren (CPU en van Videokaart) wel draaien. En dat geluid......zou het opstarten van de HD kunnen zijn.

de grote vemtilator draait niet, maar op het moment dat die uitviel wel.. sindsdien niet meer

ook heb ik bij de pc 3 stekkerdozen:
1 van 6 dacht ik, allemaal bezet
1 van 4, 3 bezet
1 van 3,alle bezet

zal dit niet teveel zijn?

dat kan helaas niet want ik kan niet in windows komen (heb geen beeld) en volgens mij komt die ook niet verder dan het windows logo.. want toen die gisteravond uitviel starten die opnieuw op met beeld nog.. tot het windows logo toen viel die weer gelijk uit en toen zonder beeld etc.. daarna heb ik videokaart en voeding verwisseld om te teste of daar aanlag, ook onboard video getest werkte ook niet

nu zit ik momenteel achter een laptop

O ja, even vergeten dat ie nu helemaal niets meer doet. Ik dacht dat ie soms het even deed.
Als er zo veel stekkers aan zitten zit er dan ook zo veel rand apparatuur aan de PC?
probeer eens de PC met een zo minimaal mogelijke toestand, dus alles eraf koppelen wat niet echt nodig is. Als er meerdere geheugen bankjes in zitten, ook maar met 1 geheugen bankje. En probeer hem ook eens in safe mode te starten (F8).

En kan je wel in de BIOS setup komen?

nee heb helemaal geen beeld ook niet met opstarten, maaruw 1 geheugenbankje al geprobeerd ook geen beeld :P normaal heb ik wel veel randapparatuur eraan maar met testen heb ik alleen maar beeldschem erin en natuurlijk stekker voor voeding.. voor rest niet eens een toetsenbord muis of iets :O

En starten van een CD (bijv. de Windows install CD) Gaat dat wel? Als dat ook niet kan dan vrees ik dat het inderdaad het moederbord is.

nee werkt ook niet want heb zowiezo geen beeld.. heb alleen beeld gehad toen die uitviel de eerste keer, daarna nooit meer..

ik denk dak hem toch ga opsturen of informeren bij fujitsu siemens!

als er nog meer suggesties zijn wat tot een oplossing of dat ik er zeker achter kan komen waar het aan ligt hoor ik het graag maar alvast bedankt voor alle hulp!

ik heb nu ook andere dingen getest..
heb 4 geheugenbankjes, 2 paarse 2 oranje waarvan bij elke geheugenbankje ook een geheugenmodule in zit.. 2 geheugenbankjes werken ze zowiezo niet meer na wat testen bij de andere twee werken er 2 geheugenmodules (en 2 andere niet dus hopelijk die ook niet kapot gegaan).. als ik die geheugenmodules omwissel werkt het nog niet en heb ik nog geen beeld..

Sluit ik een randapparatuur aan via usb (toetsenbord ofzo) in combinatie met geheugen en geheugenbakje wat nog wel beetje functioneert werkt het ook niet..

Dus dan moet me moederbord kapot zijn, dit is een pc van fujitsie siemens gekocht van computerland en buiten de garantie.. deze moet dan opgestuurd worden, hoe duur zal het ongeveer kunnen zijn als je buiten garantie naar een bedrijf stuurt en moederbord is kapot

en wat kan de rede zijn dat die kapot is gegaan?

Vorige maand heb ik een voeding gekocht
520 watt

Videokaart geforce gts250 512mb die 450 watt voeding nodig heeft

Verder heb ik de volgende randapparatuur:
- Gamerstoetsenbord
- Gamersmuis
- AMBX Phillips Set
- Externe harde schijf 1TB
- Webcammetje
- Printer
- Draadloze koptelefoon via usb

Zal dat niet teveel zijn?

Laatst bewerkt:
Dat is heel goed mogelijk dat het moederbord kapot is. De veroorzakers van zoiets zijn meestal ouderdom (maar dat kan niet in dit geval), te heet geworden, of te veel volts/amperes er door heen gejaagd. Nu gaan die twee laatsten vaak samen. Zware stroomtrekkers zoals een gamers videokaart kan dat veroorzaken. Dat is de reden waarom er speciale hoge kwaliteit game moederborden te koop zijn, die trekken veel meer dan een doorsnee mobo, maar zijn ook veel duurder.

Over de kosten van reparatie: als het werkelijk het mobo is dat kapot is en er geen garantie opzit zal het repareren van het mobo (als dat al kan) duurder zijn dan de aanschaf van een totaal nieuw mobo.

Mijn advies: laat iemand in je omgeving die verstand heeft van dit soort zaken hier nog eens naar kijken om zo een second opinion te krijgen om zeker te zijn dat het mobo echt kapot is en als dat zo blijkt te zijn koop dan een nieuw mobo die al deze zaken wel trekt.

Oh, toch nog een vraag: welk merk voeding heb je? Ook hier geldt dat kwaliteit telt. Goedkope voedingen willen nog wel eens fluctuerende stroom voltages geven en dat zou in theorie je mobo om zeep kunnen helpen.

Laatst bewerkt:
bedankt voor je advies srpchulp, ik heb idd een gamersvideokaart dus dat trekt idd wat en dan veel randapparatuur.. deze videokaart had dus minimaal 450watt nodig aangezien mij standaard voeding 400 watt had wist ik al dat zoiets niet ging werken dus had ik gelijk een voeding van het merk coolermaster 520 watt gekocht

deze voeding om precies te zijn:
http://tweakers.net/pricewatch/reviews/161414/cooler-master-real-power-m520.html

dit is mijn pc:
merk: fujitsu siemens SCALEO Pa 2663
foto: http://www.computerreviews.nl/imagespersite/images_computerreviews/types/810802-5599.jpg

dit is mijn moederbord die nu waarschijnlijk dood is:
merk: AMD690VM-FMH
foto: http://images.tradera.com/837/85179837_1.jpg

De voeding is een goeie (Coolmaster) en met de PC is ook niets mis, mits je hem gebruikt voor doorsnee home en office gebruik. Maar het is geen heavy duty game pc.

ja ik gebruikte wel veel games ermee, maar niet echt de allernieuwste games!
meestal gewoon simpel call of duty 1 (spel van 4 á 5 jaar geleden), dawn of war 1 heb ik paar keer gespeeld ook aantal jaar oud en pro cycling manager 2009 dat is wel redelijk nieuw maar dat is niet zo'n zwaar spel (zo'n soort simulatie spel)

Maar dat zijn wel degelijk spelen die je videokaart op de volle 450 watt zetten hoor:D
Zeker als je de graphics op hoog detail zet.

oke :) ja daarom twijfel ik nog, aan ene kant weet ik dat ik met nieuwe moederbord goekdoper uit ben alleen ik heb een smalle pc dus niet veel moederborden kunnen erin, en de voeding is ook pas nieuw van 70 euro een maand geleden.. stel er gaat een nieuwe moederbord is der een grote kans dat het weer gebeurd dus dan weet ik niet of een nieuwe pc voordeliger is (nadeel is deze pc is pas van januari 2008)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan