geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robin12th

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2003
hallo forum, ik heb het volgende probleem. Laatst heb ik een geheugen module bijgeplaatst en bij het opstarten daarna kreeg ik geen beeld meer. Na in en uitschakelen diverse malen kreeg ik opeens weer beeld. Dit heb ik nu weer nadat ik de kast opengemaakt hebt kreeg ik wederom bij het inschakelen geen beeld. computer start normaal op.Ik heb de video kaart gewisseld en dat had geen effect de monitor blijft aangeven geen signaal.
Omdat ik dit nu al een paar keer gehad heb na een tijd is er dan ineens weer beeld (alleen maar opnieuw opgestart) Herkennen jullie dit probleem. het is nu weer zover. De PC draaide goed totdat ik hem uitschakelde en er een kaart uithaalde die ik niet gebruikte. Verder niks echter bij het inschakelen geen beeld.En dat is nu al 2 dagen heb al ontelbaar opnieuw opgestart. hebben jullie een idee wat ik kan doen.Ik ben nu echt een zwartkijker.

Groetjes en bedankt Robin

Goedemiddag,

Denk dat het voor ons wat makkelijker wordt als je even meld om welk geheugen het gaat op welk moederbord etc.

Goedendag het moederbord is Asus P5VDC-X
Besturingssysteem is XP Home
Geheugen is Kingston KVR533D2N4/1G

Het probleem heb ik al eerder gehad maar na herhaaldelijk opstarten was er opeens weer beeld.

Hoi,

Ik zie dat je moederbord zowel ddr1 als ddr 2 ondersteund heb je wel geheugen geplaatst die hetzelfde zijn dus niet 1 van ddr1 en 1 van ddr 2 dan zou ik zo kunnen bedenken dat het niet goed gaat.

Hallo Modag,

Ik heb de geheugenmodules per 2 gewisseld ben van 2x512 naar 2x 1024 gegaan (zelfde)
Nadat ik eerst de geen beeld problemen had (overigens ook toen ik weer naar mijn oude modules terugging) had ik na een tijdje modderen (steeds opnieuw opstarten) ineens weer beeld.Echter nu heb ik de pc open gehad om een overbodige kaart eruit te halen geen beeld meer. Helemaal niks dus (geen signaal)

Hoi,

Heb je met het uithalen niet iets los gestoten zou even alles na lopen

Goedendag, het is weer net als de vorige keren opeens is er weer beeld nu na ruim 2 dagen en vele malen opnieuw harde resets en opstarten.
Het zit niet in het geheugen en ook niet in de video kaart (uitgeprobeerd door wisselen)
De enige overeenkomst is dat de spanning van de PC is geweest en de kast open.
Het is mij een raadsel en bijzonder vervelend want je kan helemaal niets zonder beeld.
Gelukkig is het nu weer terug.
Ik denk misschien door het probleem te vermelden herkend iemand het.
Ik denk zelf aan statische electriciteit ?
In ieder geval bedankt voor het meedenken ik hoop de kast niet meer open te hoeven maken.

Robin

Hallo

Probeer eens een andere voeding "bij wijze van test"

Controleer het motherboard visueel op lekkende condensatoren terwijl deze toch op is.

Jammer dat er geen ouderdom van deze p.c. wordt vermeld.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan