Geen beheerdersrechten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marjojan

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2005
Hallo,

Mijn man heeft nog een oude laptop van een vorige baan. Het is een HP met als besturingssysteem WindowsXP professional.

Nu ben ik al een tijdje van plan om mijn oude video's te digitaliseren en heb daarvoor een tool gekocht: Grabster Series Terratec met Magix Software. Ook dit is al wat jaartjes oud.

Nu is mijn vraag: om in te loggen doe je CTRL+ALT+DEL en dan kan je erin werken maar bijvoorbeeld deze software downloaden doet hij niet om dat ik geen beheerdersrechten heb.
Kan je dat oude wachtwoord omzeilen, kraken?

Ik heb al vaak vragen aan jullie gesteld en meestal met grote tevredenheid!
Ik hoop nu ok alvast hartelijk bedankt!

Vriendelijke groeten,

Marjolein

Hoi,

Dat is uiteraard mogelijk met Windows XP Pro.
Druk op Start > Uitvoeren > typ: control userpasswords2, en druk op <Enter> > Dan kunt u dubbelklikken de de account waar u administrator rechten wilt hebben, en klikt u op "Groeplidmaatschap", daar kunt u de rechten veranderen.

Groet,

Dat is ook een manier, je kan het ook met Opensource doen. Dit mag je alleen downloaden als je het voor jezelf gebruikt!
Trinikit Rescue Kit. Google maar je vind het wel,
je kan het op een cd/dvd branden maar ook op een usb zetten, boot ervan af op en je vind de weg! SUc6!

@tim687, opensource betekent dat het gratis is en iedereen de code mag uitbreiden en veranderen.
Dus wat je in je 2e zin zegt is niet waar.

Hoi,

Druk op Start > Uitvoeren > typ: control userpasswords2, en druk op <Enter> > Dan kunt u dubbelklikken de de account waar u administrator rechten wilt hebben, en klikt u op "Groeplidmaatschap", daar kunt u de rechten veranderen.
Groet,

Dit ga ik eerst proberen dankjewel!

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is ook een manier, je kan het ook met Opensource doen. Dit mag je alleen downloaden als je het voor jezelf gebruikt!
Trinikit Rescue Kit. Google maar je vind het wel,
je kan het op een cd/dvd branden maar ook op een usb zetten, boot ervan af op en je vind de weg! SUc6!

Dankjewel als de eerste reactie niet lukt ga ik dit proberen. Wordt vervolgd ;)

Ik heb helaas door ziekte nog geen tijd gehad de oplossingen te proberen dus laat ik het nog even zo, ik hoop dat dat goed is!

Bedankt nogmaals voor de hulp!

Maar start je nu op met een gebruikersaccount met beperkte rechten dan?
Kan je niet beter een gebruikersaccount maken met rechten?
Aangezien je alles kan installeren met een beheerdersaccount.

Check Gebruikersaccounts in het configuratiescherm.

Lukt het je om in de veilige modus als Administrator in te loggen?
Het gaat er om dat je account Beheerder van deze computer is.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb dit geprobeerd en ook om het via configuratiescherm iets in de gebruikersaccounts te wijzigen als ik dit probeer krijg ik een scherm waarop staat dat ik geen lid ben van de administrators en het onderdeel accounts dus niet kan openen.
En nu?

Groetjes Marjolein

P.s. Ik ga de Trinikit Rescue Kit nog proberen maar ook die pagina mag/kan ik niet gebruiken op deze laptop dus moet dat op een andere.

c:\WINDOWS\system32\GroupPolicy\User\
Indien je daar wel kunt komen, in mapopties alles zo zetten dat je alles kunt zien, wis je de registry.pol als dat wel wil, zijn de restricties weg.

Hier wordt in zowel xp pro als home die c:\WINDOWS\system32\GroupPolicy map niet gevonden.

De map User vind ik wel in c:\WINDOWS\system32\Microsoft\Protect\S-1-5-18 in beide versies.

Het is en blijft lastig als je geen beheerdersaccount hebt en alleen een beperkt account.
Je moet steeds handelingen doen die normaal gespoken lijken op hacken.
Je vraagt ook om een wachtwoord te kraken, en je bedoelingen zullen vast niet kwaadaardig zijn, maar de handelingen die je dan moet doen zijn wel van die aard.

Het gaat er om een systeem te kraken, en dat is dan juist beveiligd.
Stel je hebt een gestolen computer, wij kunnen dat niet raden, dezelfde handelingen zijn dat dan, ook als het een computer van je werk is en je het wachtwoord kwijt bent.
Een besturingssysteem er op installeren is misschien beter waar je dan direct beheerdersrechten hebt en eventueel een wachtwoord kan maken.
Ik heb wel websites gezien waar je via een dosprompt je wachtwoord kan kraken, maar dat is veel werk, en voor een leek best intensief en langdradig.
En ook dan weet je zelf niet wat je aan het doen bent en neem je dat dan klakkeloos aan van de website waar dat op beschreven staat.

Zo ziet het er een beetje in grote lijnen uit.
En de bios, kan je daar wel in of is daar ook een wachtwoord die je niet weet?

Misschien heb je iets aan deze link?
http://support.microsoft.com/kb/321305/nl

Het is gewoon zo dat op een forum als dit niemand zal zeggen, ik heb een computer gestolen en ik wil het wachtwoord weten.
Dus stel iemand zou die info willen zullen ze de vraag in dezelfde context stellen als hier.

Laatst bewerkt:
Ik begrijp jou bezwaren en idd je kan zo niet zien of het om een gestolen exemplaar gaat......een ander besturingssysteem is een optie maar waar haal ik die vandaan? Ik wil deze laptop alleen gebruiken om m'n videobanden te digitaliseren dus..... Tja

Laatst bewerkt door een moderator:
c:\WINDOWS\system32\GroupPolicy\User\
Indien je daar wel kunt komen, in mapopties alles zo zetten dat je alles kunt zien, wis je de registry.pol als dat wel wil, zijn de restricties weg.

Ben je daar nu wel of niet geweest?

Dan maar aan de slag met die eerder genoemde Trinikit, kun je de passwords mee op default zetten, dus geen.
Of met die van Petter Nordahl-Hagen
http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm#1
Kun je hem ook mee resetten maar is wat moeilijker.

Overigens kun je ook een XP sp3 dutch torrent downloaden, staan er genoeg op het net en een nieuwe install uitvoeren met de key die op de laptop staat.

Maar dan moet je ook een licentie hebben van xp home SP 3
is er een sticker op de laptop met een een product key?
welke versie zie je daarbij staan?
stel dat is SP2 kan je geen product key van SP3 gebruiken omdat je die niet hebt, dan kan je op die manier misschien de goede versie downloaden.
Kan je trouwens niet in de veilige modus opstarten? je zou dan een administrator account kunnen zien waar geen wachtwoord op zit. schiet me plots te binnen eigenlijk.
Kan je trouwens niet in de veilige modus opstarten? je zou dan een administrator account kunnen zien waar geen wachtwoord op zit.
Kan je daar misschien een beheerdersaccount aanmaken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan