Geen berichten van query's weergeven bij aanroep door macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

dandiep

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2016
Hallo,

Na de super positieve ervaring met dit forum van afgelopen maandag stel ik nu een nieuwe vraag.

Ik zou graag de waarschuwingen van een door een macro aangeroepen query niet willen weergeven.
Ik heb helaas geen ervaring met VB en heb dit in een grijs verleden ook al eens toegepast, destijds was de het volgens mij mogelijk om de opdracht "set warnings" in de macro te gebruiken. Ook na veel geGoogle kan ik het niet meer terug vinden hoe dit zou moeten werken.
Op dit moment gebruik ik MS Acces 2010 in de NL uitvoering.

Wie o wie heeft de oplossing?

Je hebt het antwoord anders al gegeven :). SetWarnings is inderdaad de juiste optie. Overigens kun je de meldingen definitief de kop indrukken in de opties. Als het voor jezelf is, lijkt dat mij een betere (want structurele) oplossing.
Code:
DoCmd.SetWarnings False
' opdrachten
DoCmd.SetWarnings True

gezien het feit dat ik geen ervaring heb met VB werk ik met de grafische omgeving om de macro op te bouwen. In deze omgeving kom ik deze opdracht, of vergelijkbaar in het NL niet tegen. Enig idee hoe deze opracht daar heet of waar deze in de boomstructuur van de beschikbare macro opdrachten staat?

Of is het mogelijk om een macro opdracht te gebruiken waarin ik de code uit het voorbeeld kan invoeren?

gezien het feit dat ik geen ervaring heb met VB werk ik met de grafische omgeving om de macro op te bouwen.
Wat doe je jezelf aan..... Maar goed, iedereen heeft recht op ontberingen :). Vroeger had je de opdracht BerichtInstellen waarmee je de meldingen aan of uit kon zetten. Is die weg?

Beste Octafish,

Tja leren fietsen doe je in eerste instantie ook met zijwieltjes en daarna pas zonder :d

Ik heb het uiteindelijk opgelost door de macro door MS Access te laten converteren naar VBA en vervolgens de code "DoCmd.SetWarnings" toe te voegen. Probleem opgelost!

Zojuist heb ik de werkelijke oorzaak van mijn ongemak ontdekt... In de ribbon staat onder "MAKEN" --> "MACRO" --> "ONTWERP" de knop "alle acties weergeven" standaard uit, hierdoor worden niet alle mogelijkheden van de macro actie weergegeven.
Na het activeren van deze knop is de actie "berichten instellen" weer beschikbaar. Zie bijlage.

ScreenHunter_04 May. 05 20.18.jpg

Gr.
Danny

Had ik inmiddels ook gevonden, vandaar mijn tegenvraag. Ik vermoedde dat je die optie ofwel zelf wel zou vinden, of daar nog op terug zou komen. Ombouwen naar VBA (en je daar stiekem in verdiepen) is overigens een véél betere optie ;).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan