Geen bewerkings rechten externe HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evertmeijer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 feb 2008
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn externe harde schijf. Ik heb hem ongeveer 1.5 jaar geleden aangeschaft, en in het eerste jaar vooral gebruikt als opslag voor mijn foto's en muziek. Dit laatste halfjaar heb ik in het buitenland gestudeerd, en mijn externe HD meegenomen om hem daar op een laptop aan te sluiten (ipv. de pc die bij mij thuis staat). Nu ik terug ben, en hem weer op mijn oude pc heb aangesloten, heb ik het probleem dat ik veel bestanden niet meer kan wijzigen (kopieren, verwijderen etc.) terwijl ik wel de administrator ben op mijn pc. Kan iemand mij vertellen wat ik hieraan kan doen?

Verder wil ik hem ook graag eens een keer defragmenteren, maar dit lukt ook niet, dan krijg ik deze foutmelding:

Schijfdefragmentatie heeft vastgesteld dat het uitvoeren van Chkdsk is gepland op het volume: Externe Harde Schijf (E:)
Voer Chkdsk /f uit.

Heet dit iets te maken met het feit dat ik niet de alle beheerdersrechten heb op mijn externe HD?

Ik heb dxdiag output bijgevoegd. Alle hulp is welkom!

Bijlagen

Zou iemand me hier alsjeblieft mee kunnen helpen, mijn pc loopt echt belachelijk traag nu en ik kom er zelf echt niet uit!!

tool cacls

beste,
je kunt rechten bewerken met de toot cacls. hiervoor klik je op start - uitvoeren - cmd - nu kun je bv typen cacls bestandsnaam(of map) /t /g iedereen:f om iedereen alle rechten te geven voor die map of datt bestand. Krijg je de error Acces_denied doe dan het volgende

1) open een willekeurig verkenner venster en klik op extra - mapopties - en schakel het vakje voor "eenvoudig delen van bestanden" uit.

2) kilk rechts op de bewuste map (met de error) en klik op het tablet beveiliging - geavanceerd - tablet eigenaar - en klik in de lijst op jouw gebruikersnaam- klik altijd op ok en herhaal stap 1

veel succes:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan