Geen bijlage bij Hetnet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mooske04

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2011
Berichten
200
De wereld van techniek plaatst je soms voor raadsels..... en of deze vraag op de juiste plaats staat weet ik ook niet precies....

Ik gebruik windows 7 home en lees mijn hotmail en Hetnet mail in via windows Live mail. Daar had ik nooit problemen mee, maar sinds ongeveer 2 maanden ontvang ik van 1 vaste afzender (waar ik al jaren mee mail) in Hetnet geen bijlages meer, terwijl als dezelfde mail cc naar Hotmail gaat, ik de bijlage daar wel ontvang...
Van veel anderen kan ik de bijlages wel gewoon zien en openen. Wanneer ik via mijnkpn/webmail de mail inlees, dan zie ik wel een bijlage maar dat is een winmail.dat bestand, en daar kan ik vervolgens niets mee.... Dezelfde bijlages kunnen door anderen wel geopend worden.
Nu kwam ik iets tegen over winmail.dat vaker voorkomt als de afzender via outlook stuurt in bewerkte tekst en de ontvanger het dan niet kan lezen, maar dan zou ik toch ook via hotmail niet kunnen ontvangen? En live mail op een andere pc waar ook ook outlook op staat en met windows 7 pro, geeft dezlefde foutmelding.
Iemand enig idee?
 
Hallo Mooske04. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Probeer het eens te doorgronden. Klikje Verder keek ik hier nog even voor je. Klikje wellicht kun je de oorzaak achterhalen van/of over het hoe en waarom. ;)
 
Hallo Manamana,

bddankt voor je reactie, maar deze dingen had ik al gelezen. Het is nl bij Hetnet wel zo en bij KPNmail niet (wat op zich vreemd is gezien het feit dat beide van KPN zijn....) en zoals ik aangaf: ook op een pc waar wel outlook op draait, krijg ik hetzelfde in Live mail.... terwijl er voorheen geen problemen tussen dezelfde afzender en ontvanger waren.
Sinds dezelfde tijd worden de door mij bevestigde leesbevestigingen trouwens ook niet meer met een icoontje weergegeven maar bij een envelop. Dus theoretisch gezien zou er ergens iets in mijn instellingen in windows ofzo moeten zijn veranderd, maar heb geen idee hoe of waarom. Als ik met deze persoon mail, ontvangt hij van mij mijn mail ook zonder opmaak, terwijl dat voor heen niet zo was....
Ben er dus nog niet uit....
 
Kennelijk heeft het iets met de opmaak te maken in HTML. Klik eens op die HTML.

HTML.JPG

Je zou er voor kunnen kiezen om live mail eraf te gooien en opnieuw te installeren. Klikje maak wel eerst een backup.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan