Geen BIOS beeps, zwart scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zaegra

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2008
Hey mensen,
Ik had nog een wat oudere pc liggen, die ik besloot maar weer eens aan te sluiten. Ook had ik nog een geheugenmodule liggen van 128mb RAM @ 133MHZ. Dit geinstalleerd naast een 64mb kaartje. De computer was hiervoor nog niet aan de stroom geweest, dus direct van de zolder het kaartje erin. Afin, kaartje geinstalleerd, en ik zet de pc aan.

Ik krijg 1) Geen beeld 2) Geen BIOS piepjes (geen enkele) en 3) Harde schijf lampje brandt even, maar gaat daarna weer uit en er gebeurd verder niets. Het power lampje blijft constant branden, en alle fans draaien.

Toen de pc het dus niet deed, het nieuwe geheugenkaartje er weer utigehaald, en weer geprobeerd. Werkte niet. Ook de interne batterij eruit, zonder resultaat.

Ook een keer geboot
- Zonder HDD
- Zonder CD ROM
- Zonder RAM
- Zonder Floppy
- Combinatie van deze factoren

Maar niets krijgt dat ding nog aan de praat! Geen piepjes, geen beeld.

Iemand een idee, van wat hier aan de hand kan zijn?

Groeten,
Zaegra

Laatst bewerkt:
Draaien er enige fans/koeling?
Mss is de voeding defect. Mss kan je die eens proberen te veranderen.

en alle fans draaien.

dus er is ook voeding.

Deed de computer het goed toen hij verbannen werd naar de zolder :) ?

Heb je geprobeerd zonder latje van 64 en met die van 128? neem aan van wel, aangezien het een combinatie van factoren was ;)

Dat er fans draaien of ledjes branden zegt niets over de conditie van de voeding.
Een brakke voeding kan nog wel genoeg stroom leveren voor een fannetje of ledje, dat nagenoeg geen stroom verbruikt, maar niet genoeg om de pc op te starten

dus er is ook voeding.

Deed de computer het goed toen hij verbannen werd naar de zolder :) ?

Heb je geprobeerd zonder latje van 64 en met die van 128? neem aan van wel, aangezien het een combinatie van factoren was ;)

Ja, de computer deed het goed voordat hij naar de zolder ging. Inderdaad geprobeerd op alle mogelijke manieren, geen respons. Ik heb werkelijk geen idee waar het aan kan liggen, maar hij start gewoon niet door. De HD + CD worden gecontroleerd (lampjes gaan even branden) en dan blijft de pc gewoon staan blazen. Geen beeld, geen piepjes, geen HD activiteit. Erg vreemd. Klinkt misschien dom, maar kan het stof zijn? :confused:

Ja, de computer deed het goed voordat hij naar de zolder ging. Inderdaad geprobeerd op alle mogelijke manieren, geen respons. Ik heb werkelijk geen idee waar het aan kan liggen, maar hij start gewoon niet door. De HD + CD worden gecontroleerd (lampjes gaan even branden) en dan blijft de pc gewoon staan blazen. Geen beeld, geen piepjes, geen HD activiteit. Erg vreemd. Klinkt misschien dom, maar kan het stof zijn? :confused:

Heb je al een oplossing?
Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem!
Al een tijdje :P Jaartje ongeveer!
We hebben alle componenten al los van elkaar geprobeerd en ze werken allemaal.
Alleen alles bij elkaar en dan doet ie het niet meer...
Wat is het probleem en hoe moet ik het oplossen?

Precies hetzelfde!
Naja, niet precies, soms slaat hij in een keer aan, soms moet k een paar keer resetten voor k beeld heb. maar daarna doet hij het gewoon goed!

Ik had hetzelfde probleem vanochtend.
Ik heb getest met een andere voeding.
dat gaf hetzelfde resultaat.
ik heb de voeding doorgemeten en er was ook niets mee aan de hand.
Uiteindelijk heb ik een test videokaart aangesloten..
nu loopt hij weer als een trein..
misschien kunnen jullie dat ook proberen...
Succes :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan