Geen BIOS en geen Beep

Status
Niet open voor verdere reacties.

GWigWam

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2011
Hallo helpmij, (hallo, help mij!)
Een tijdje geleden raakte mijn harde schijf zo vol dat ik een nieuwe heb gekocht. Vandaag heb ik die in mijn PC gestopt en omdat hij toch open was heb ik wat kabels verplaatst omdat het me opviel dat het nogal een rommel was. Daarna stroom weer aangesloten, maar toen ik op 'power' drukte werkte het niet.

Wanneer ik de PC aanzet gaat de CPU en GPU fan aan en verder niets, geen BIOS geen PostBeep. (Beeldscherm en microfoontje werken)
Ik heb de SATA en Power van de harde schijven en optische drives er uit gehaald, alle fans los gemaakt (behalven CPU fan) en de GPU uit de Stroom en PCIe gehaalt. Dat lost niets op, hij doet hetzelfde. Ik heb 1 van mijn 2 sticks ram weggehaalt, en degene die overblijft zit in de primary slot.

Als ik al het RAM er uit haal herkent hij dat wel, en herhaalt hij drie piepjes. Lampje op het moederbord brand ook nog gewoon. 4pin CPU connector zit (goed) vast.

Ik denk nu dat ik met schuivende kabels misschien iets kapot heb gemaakt ofzo, ik heb mezelf geaard voordat ik iets aan heb geraakt.
Mijn vraag aan jullie is: wat kan ik nog testen? Wat kan ik nog uitproberen?

Specs:
GPU: SAPPHIRE HD6870 (11179-09-20G)
CPU: Intel® Core™ i5-2400
PSU: OCZ ModXStream Pro 500W MB:
ASUS P8H61-M LE/USB3 -=Rev.3.0=- RAM: Crucial 2x2GB DDR3-1333 Kit

Alvast bedankt,
GWigWam

Een computer moet ook zonder harde schijven en zonder DVD in de Bios post messages komen. Gezien dat het BIOS nog werkt is er nog hoop. Probeer eens in de POST messages te komen door eerst alle RAM te verwijderen. Dan moet de BIOS gaan piepen. Computer uitzetten, een een geheugenmodul inprikken. Opnieuw opstarten. Werkt het, of niet? Indien het niet werkt vrees ik dat geheugen kapot is. Hetzelfde nog eens met het ander module proberen.

Een computer moet ook zonder harde schijven en zonder DVD in de Bios post messages komen.
Inderdaat, daarom heb ik ook alles losgegooit, gewoon om er zeker van te zijn dat het probleem niet in bijv de harde schijf zit ofzo.
Gezien dat het BIOS nog werkt is er nog hoop.
Hoe bedoel je? Ik kan niet in het BIOS menu komen, maar hij is niet helemaal dood, de CPU fan werkt nog, maar dat gaat niet via het moederbord dacht ik.

Probeer eens in de POST messages te komen door eerst alle RAM te verwijderen. Dan moet de BIOS gaan piepen.
Dat heb ik al geprobeerd. Dat werkt, als ik alle RAM verwijder begint hij als een gek te piepen. (3piepjes, stilte, repeat) Als ik mijn geheugen er terug in stop krijg ik er geen piepjes van, ik ga er dus van uit dat de module's werken. Defect RAM zou piepjes opleveren in de meeste gevallen.

Computer uitzetten, een een geheugenmodul inprikken. Opnieuw opstarten. Werkt het, of niet? Indien het niet werkt vrees ik dat geheugen kapot is. Hetzelfde nog eens met het ander module proberen.
Het lost niets op. Toch bedankt :)

Laatst bewerkt:
Kan je nog het geheugen in een ander computer testen of ander werkend geheugen in je eigen computer zetten om te testen? Stel dat je per ongeluk slechts het geheugen kapot hebt gemaakt, en dat de rest nog werkt...

In bijna alle gevallen dat zo'n bericht hier op Helpmij verscheen bleek dat een (stroom)kabeltje niet goed was aangesloten. Of niet goed aangedrukt, of op de verkeerde plaats aangesloten, of helemaal niet aangesloten.

Haal het handboek van het moederbord er eens bij en controleer elke aansluiting die in dat handboek staat beschreven.

In bijna alle gevallen dat zo'n bericht hier op Helpmij verscheen bleek dat een (stroom)kabeltje niet goed was aangesloten. Of niet goed aangedrukt, of op de verkeerde plaats aangesloten, of helemaal niet aangesloten.

Haal het handboek van het moederbord er eens bij en controleer elke aansluiting die in dat handboek staat beschreven.
Ja ik ga vandaag even alles nalopen, ook even kijken of er niet perongelijk een schroefje kortsluing maakt of iets dergelijks.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan