Geen Boot na verwijderen Vista na installatie windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ikzmar

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2011
Berichten
12
Hallo allemaal
Ik heb afgelopen nacht windows 7 gedownload. (via torrents ja)
en geinstalleerd, alles deed het perfect en nadat ik mijn programmas had geinstalleerd voor het gamen (Drivers, de spellen ect). Heb ik mijn C: drive geformateerd ( hier stond de oude vista op).
daarna waren er updates beschikbaar, via windows update. Ik ging die dus installeren.
er werden geen updates geinstalleerd en tijdens het opstarten kreeg ik error. no boot device found. place boot disk and press any key.
Ik had mijn windows 7 geburned op een dvd. en deze word ook niet gelezen voor de boot.
Mijn vraag is
wat meot ik nu doen?

Peace
 
Laatst bewerkt door een moderator:
DEze torrent, was dit een iso bestand?
Ik heb hier een goed ISO bestand wat je zou kunnen downloaden en branden op DVD, ik heb hier trouwens ook de all versions "hack" op toegepast zodat je deze image kunt gebruiken voor Alle Windows 7 nl 32 bits versies ( afhankelijk van je productkey)

*KNIP*

Een andere manier is om deze iso te mounten of uit te pakken met 7zip. De inhoud dan kopieren naar een lege usb stick en dan de bios first boot device zetten op USB. ( indien mogelijk)

Je kunt dan proberen startup repair/ opstart herstel uit te voeren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
als je het slimmer had gespeeld had je je partitie gedeelt en er een dual boot van gemaakt voor de veiligheid zodat je zeker weet dat je goed zit.

kijk even of het nog mogelijk is tijdelijk een simpele windows xp er op te zetten via usb of dergelijke. zo ja kijk dan of je de partitie kan delen en een dual boot kan aanmaken, DIT is de veiligste situatie die ik ken.

Regards,
Sbasti25
 
Ik heb 2 hdd's ik heb windows 7 op D: geinstalleerd. en vista stond op C:
En ik heb een acer aspire, met recovery zonder cd. dus als er al iets misging dacht ik dat ik gwn met die recovery kon starten een klaar, die recovery staat op verborgen schijf btw!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had een engels 32 bit versie dus dit werkt niet neem ik aan. ben de windows 7 opnieuw aan het downloaden (is inderdaad een iso) en die ga ik met een iso burner op externe harde schijf mounten en dan hopelijk weer aan de praat krijgen.
Wat me ook opviel na het formateren van C: was de C: verdwenen... enig idee hoe ik deze terugkan krijgen?
Tnx
DEze torrent, was dit een iso bestand?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
is het een schijf met 2 partitie's of zijn het echt 2 losse schijven omdat bij mij mijn "tweede schijf" (gewoon 1 schijf dus) een Dataschijf is die niet echt ondersteuning bied aan system's
 
Hij moet aangemerkt zijn als "primairy partition - boot" anders werkt het niet.
 
Een C: en D: schijf alleen C: is nu weg =/

is het een schijf met 2 partitie's of zijn het echt 2 losse schijven omdat bij mij mijn "tweede schijf" (gewoon 1 schijf dus) een Dataschijf is die niet echt ondersteuning bied aan system's
 
Ik heb 2 hdd's ik heb windows 7 op D: geinstalleerd. en vista stond op C:
En ik heb een acer aspire, met recovery zonder cd. dus als er al iets misging dacht ik dat ik gwn met die recovery kon starten een klaar, die recovery staat op verborgen schijf btw!

Ik zie pas achteraf dit bericht.
Als je de recovery wilt gebruiken moet je in de bios de D2D functie inschakelen ( disc to disc) Dan pas kun je de recovery gebruiken. -> Opstarten met ALT+F10
 
De D2D recovery staat enabled....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De error die ik krijg is als volg:


Intel UNDI, PXE-2.1 (build 082)
Copyright (C) 1997-2000 Inter Corporation
For atheros ar8121/ar8113/ar8114 PCIE Ethernet Controller v.1.0.0.10 (2008/06/27)

Check cable connection!
PXE-MOF : Exiting intel PXE ROM
No Bootable Debice -- instert boot disk and press any key
_
 
Om de recovery te starten moet je na het aanzetten van de computer de toetscombinatie ALT+F10 gebruiken.
En anders moet je werken met een bootable windows 7 dvd. Daarna via de recovery opties de opdracht prompt gebruiken-> Fixmbr/fixboot
 
Perse een dvd?
kan het ook gewoon een externe hardeschijf zijn?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
oh by the way zie ik nu pas. Heb je ook wel de boot option in je bios aangepast naar de d:\ schijf anders kent hij em namelijk niet booten nee ;)
 
Dit lukt mij niet.
Hoe doe ik dit?
ben ondertussen de iso aan het burnen op dvd
 
Laatst bewerkt door een moderator:
normaal gesproken heb je bij het opstarten van je systeem een knopje waar je de bios in kan meestal is dit f1 of f2 of del maar dit staat onderin als je computer opstart. zodra je daar bent ga je naar het kopje boot en zet je de primary boot naar de D:\
 
Hoe ik de bios in kom snap ik.
alleen hoe ik de primary boot D maak, snap ik niet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
naar je boot gaan. dan de primary selecteren en op enter drukken dan de D:\ selecteren.
 
Okey

Vista staat er weer op, gedaan met cd van onze desktop pc.
niet geregistreerd en met andere problemen.
De recovery werkt niet meer.
Ik heb geen enkele internet verbinding omdat de driver voor de draadloze verbindings chip niet is geïnstalleerd.
Hoe krijg ik de recovery weer terug?.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan