Geen 'bootable image' vindbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroennagtegaal

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2013
Goedemorgen,

Helaas start mijn laptop niet meer op. Onlangs liep deze vast in het Windows-scherm, waarna ik de computer handmatig heb uitgezet. Sindsdien wil hij niet meer opstarten en krijg ik de melding 'no bootable image found'. De file \windows\system32\winload.efi kan niet geladen worden of bestanden ontbreken.

De optie 'next boot option' werkt helaas niet, dan geeft het systeem aan dat er geen andere boot option is en wordt het systeem weer afgesloten.

Bij het opstarten kan ik via ESC wel het systeemmenu bereiken, met de volgende opties:

F1 - System information
F2 - System diagnostics
F7 - HP SpareKey
F9 - Boot Device Options
F10 - BIOS Setup
F11 - HP Recovery
F12 - Network Boot

Iemand enig idee hoe ik de laptop weer aan de praat krijg, uiteraard zonder gegevens op de harde schijf te verliezen?

Groet,
Jeroen.

Als je een andere computer tot je beschikking hebt en een USB stick kun je een bootable USB stick maken om je computer op te starten. dan kun je makkelijk even kijken hoe ernstig het probleem is.

@ wampier, ik heb een andere computer tot mijn beschikking, maar hoe kan ik daarop een bootable USB-stick maken?

@ Lange Pier: ik heb net in de BIOS de harddisk gecheckt, bij een 'quick check' gaf hij geen problemen, dus de harde schijf staat er nog gewoon.
Ik heb geen systeemherstel schijf aangemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan