Geen bootscreen meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ray Dessert

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
Sinds enkele dagen gebeurd iets eigenaardigs elke keer ik mijn pc opstart.
Ik zet mijn scherm aan en druk dan op de p-toets. Nu boot de pc normaal op maar mijn LCD-scherm blijft zwart met het verklikkerlichtje dat steeds pinkt (wat vroeger niet gebeurde) en aan het gehoor van de harde schijf te horen gaat alles normaal door maar het scherm wil niet mee en dit duurt toch zo'n 5 à 6 minuten. Dan verschijnt plots mijn userscherm en kan ik normaal inloggen.
Maar het bootscherm is niet meer te zien.
Het eigenaardige is dat dit enkel gebeurd tijdens koudstart. Niet wanneer hij in standby staat of dat de schermbeveiliging is geactiveerd.
Weet iemand raad?
Xp Home SP 2, drivers zijn geupdate, Pentuim IV 2,66 Mhz, 768 Mb memory, HDD 370 Gb
Nvidia Geforce 4Ti 4200 128Mb
Tx,
Ray

Wat voor voeding heb je hierbij en hoe oud is deze?

Medion

Wel voor de voeding moet ik mijn kast openen maar ik kan je wel zeggen dat hij ongeveer bijna 4 jaar oud is.
Ik zal dit weekend eens kijken welke voeding erin steekt als het probleem zich blijft voordoen.
Nu duurt het al 9 minuten eer ik beeld krijg. Maar ik denk wel dat je gelijk hebt en dat het de voeding is. Allesins ik laat nog wel iets weten i.v.m. type voeding.

Beste mrmusic,

Het was de adapter van mijn scherm die er de brui begon aan te geven. Heb dan maar een nieuw scherm aangeschaft. Een lekker 20" breedbeeld. Supergaaf voor games.
Tx voor de moeite en je hulp.

Ray

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan