Geen Brander gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jootje123

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2009
Hallo,

Mijn vader heeft sinds kort een nieuwe laptop. Van de week wilde hij zijn vakantiefilmpjes op een DVD branden. Dit is de eerste keer dat hij vanaf zijn nieuwe laptop wilde branden.
Alleen geeft hij aan dat er geen brander gevonden wordt. Hij geeft geen naam van de brander aan en ook bij de snelheid, waar normaal 4x, 16x etc. staat wordt niks weergegeven. Erg vreemd omdat er toch een DVD brander in zit.

We hebben er vervolgens een Muziekcd ingedaan en deze speelt hij zonder problemen af.

WAt kan ik doen om de DVD brander aan de praat te krijgen. Het is een nieuwe laptop en alle programmas en drivers zijn voorgeinstalleerd.

Groetjes,
Jolanda

muziek cd doet het wel
dan vraag ik me af of er wel dvd brander in zit

Hallo Bertus,

Dit zijn de eigenschappen van de Dell Inspiron 1764 met i5 processor.

•Intel Core i5 430M processor (2.53GHz)
•Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit
•4GB DDR3 memory
•320GB Hard Drive
•8X Dual Layer DVD+/-RW Drive
•17.3-inch HD+ WLED with TrueLife (1600x900) + Webcam
•Wireless N
•Intel Graphics Media Accelerator HD with HDMI
•6-Cell Lithium Ion Battery

je kan in apparaatbeheer eens de dvd brander verwijderen
pc opnieuw opstarten dan stelt hij de dvd driver opnieuw in

Welk programma gebruik je om te branden? Misschien is het de moeite waard om het eens te proberen met een ander programma.

Herkent de brander überhaupt wel (lege) DVD's? Probeer eens een film (DVD) af te spelen.

Hallo Marco,

Een DVD afspelen gaat zonder problemen. Hij herkent geen Lege DVD's. De naam van de BRander en de snelheid blijven blanco.

Welk brandprogramma gebruik je? Zoals ik al zei, is het de moeite waard om een ander programma te proberen dan degene die je nu gebruikt.

Er zijn een hoop gratis programma's beschikbaar, bijvoorbeeld CDBurnerXP:

http://www.cdburnerxp.se

Probeer het daar eens mee en laat even weten of het werkt. Het programma is ook Nederlandstalig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan