geen briefpapier in outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

compres

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
We hebben briefpapier gemaakt voor outlook maar na het selecteren zien we niets.
in "extra opties" staat outlook op html. Weet iemand een oplossing zodat we met ons eigen briefpapier een emailtje kunnen versturen?

Erik

Je hebt dus ook een html briefpapiertje gemaakt?

Ja, dat hebben we gedaan. onder briefpapier in programfiles/commonfiles/microsoftshared/briefpapier staan alleen maar html files.
Het rare is dat de standaard briefpapier ook html wel zichtbaar is. We hebben 2 nieuwe briefpapieren ingevoerd. en geen van de twee werkt.
Wat me ook opviel was dat bij nieuw bericht onder beeld bronvermelding aangevinkt is. Dan krijg je twee tabbladen in je nieuw bericht. Maar ik denk niet dat dat invloed heeft op het zichtbaar zijn van het briefpapier

Laatst bewerkt:
Dit vond ik als oplossing op internet. Maar ik snap het niet moet er nu wel of niet en vinkje voor die regel staan (punt3)
1. Open Outlook Express
2.Ga in het menu Extra / Optie naar het tabblad Beveiliging
3. Zet het selectievakje “Afbeeldingen en andere externe inhoud in HTML-e-mail blokkeren uit”.
4. Klik tot slot op Toepassen

Dat is vreemd. Zodra het als een htm bestand daar staat zou Outlook het moeten pakken.
Eerlijk gezegd....geef mij Outlook Express maar met briefpapiertjes.
Vanwege de problemen met briefpapier ben ik altijd weer teruggehold naar OE :)
Bij de help-functie (invoeren briefpapier html) staat wel een uitgebreide uitleg van alles.
Verder kan ik je helaas niet helpen.
Je kunt je vraag aan de praat houden door af en toe iets neer te zetten.
Ik weet dat er iemand is die er veel meer vanaf weet.

Edit: Ja, maar wat je daar hebt gaat over Outlook Express!!
Bovendien heeft dat met beveiliging te maken. Niet met briefpapier, hooguit het briefpapier dat
een ander je stuurt :D

Laatst bewerkt:
O,o door al dat afkorten bij msn'en kom ik nu in de problemen. Het hele probleem gaat ook over Outlook Expres (nr6)

Erik

Ohhh, dan is het een eitje :D
Neem een mailtje voor.
Opmaak
Briefpapier gebruiken.
Zoek je briefpapier op
Ok

Daar hoort je briefpapier dus bij te staan.

Stel dat je nog alles in wilt stellen dan voer je eerst je bestand in bij nieuw. Je volgt de wizard, stelt tekstkleur in, kantlijn enz.
Eigenlijk is het helemaal niet nodig om met een html bestand aan te komen. Afhankelijk natuurlijk wat je wilt. Meestal bereid ik het voor in mijn fotoprogramma, sla het op, neem een nieuw bericht, briefpapier enz enz, wizard nieuw briefpapier volgen en daarna heb je vanzelf een htm.

Ja, ja en dan werkt het niet. Ik ben al een week bezig geweest op mijn eigen comp. En alles werkte ook zoals jij het omschreef. Vandaag hebben we alles uitgevoerd op de computer van de vereniging en er verschijnt geen briefpapier. rara wat hebben we anders gedaan. daarom denk ik ook meer aan een instellingsfout in outlook Expres

Erik

Zie je dat mailtje wel staan?
Er valt gewoon niets in te stellen.
Hooguit dat je OE nog hebt staan op platte tekst.
Opties/verzenden moet op HTML staan.

Ik heb vandaag alle instellingen van mijn OE laten overnemen, maar het werkt nog niet.

Ik heb niet zoveel vertrouwen in de mensen die dat voor mij controleren. Dat zijn digibeten.
Dus ik kan volgende week pas controleren hoe de instellingen zijn.
Intussen hoop ik nog steeds dat er iemand is met een limuneuse oplossing.
Erik

Wat verwacht je, jouw digibeten kunnen nog altijd meer zien dan wij :D
Het moet gewoon in die HTML zitten.
Als je ze vraagt naar opties/verzenden te kijken en vervolgens hoe de puntjes staan dan is er toch wel uit te komen?
Kijk, voor ons is het ook maar koffiedik kijken.
Op een zaak wordt nu eenmaal vaak met platte tekst gewerkt dus het zou me niet verbazen als dat het is.

Toen ik er woensdag was stonden de instelling voor mail op html en nieuws op iets anders.
Ik heb toen beide op html gezet. Ook daarna zagen we nog geen briefpapier. Wat ik wil en wat zij verwachten is dat ik volgende week achter hun computer stap en het probleem oplos. Dat hadden ze jongstleden woensdag al verwacht. Dat er problemen onstonden had ik ook niet verwacht. Ik had op mijn comp al tig briefpapiertje gemaakt en gezien in mijn mailtjes.
Ook als het even stil wordt op deze topic zal ik toch wel hier vermelden hoe alles afloopt.

Ja, ik ben wel benieuwd.
Je weet toch zeker dat de extensie van dat briefpapiertje htm is?
Laat het maar weten hier.
Altijd leerzaam.

ja ik weet zeker dat het htm is. Ik had het op een discette bij me. Maar toen het niet zichtbaar werd. hebben een nieuw logo gemaakt en op de juiste manier in OE ingevoerd

Erik

Spreken we hier wel over dezelfde versie van outlook?
Kijk dat ook eens na.

Het is Outlook Express Jean.

Compres is het een briefpapiertje dat ik mag zien?
Anders zou je het even door kunnen mailen.
1x via Helpmij naar mijn e-mailadres mailen.
Dan kom ik terug met antwoord en heb je meteen het e-mailadres.

Wil je dat ik em nog een keer maak?
Dit is geen htm.

Zoals het nu is zullen ze eerst een nieuw briefpapiertje aan moeten maken en jouw jpg invoegen. Na instellen hoogte e.d. wordt het file dan opgeslagen als htm.

Uploaden zal niet lukken. De mijne is nu 269kb LOL vast een vergissing dat het lukte.
Even txt veranderen in htm.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan