Geen c-schijf om xp te herinstalleren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartolomeus01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 nov 2007
Berichten
3
Hallo,

i.v.m. steeds trager wordende pc en foutmeldingen (dll) wil ik xp opnieuw installeren.
Dil lukt echter niet want volgens de pc is er geen c-schijf om xp op te installeren. Daarom pakt ie de externe harde schijf maar. Nu ben ik alles kwijt wat ik op de externe schijf heb gegooid om te bewaren, i.v.m. het formatteren, en nog steeds kan ik de c-schijf niet formatteren en xp daarop opnieuw installeren.
Via pc-recovery heb ik een deel van de verloren bestanden teruggevonden, maar de belangrijkste dingen zijn verdwenen.

In de BIOS staat:

IDE Primary Master None
Primary Slave Excestor Technologies
Secondary Master DVD DC DW1670
Secondary Slave Benq DVD Rom 16x

de externe harde schijf (Hitachi) heb ik inmiddels afgekoppeld en ik heb een tweede fysieke interne harde schijf aangesloten (de Excestor).

Weet iemand hoe dit kan en, vooral, wat ik kan doen om dit op te lossen?
 
Welcom op het forum Bartolomeus01
de externe harde schijf (Hitachi) heb ik inmiddels afgekoppeld en ik heb een tweede fysieke interne harde schijf aangesloten (de Excestor).
Dit is mij nog niet geheel duidelijk,is de externe de 1e schijf,of heb je nu 2 interne schijven?

Wat de interne schijf\ven betreft,staan de jumper wel goed ingesteld als master en slave?

Instellingen staan meestal op de schijf aangegeven.

Greetz
 
bedankt.

Nou, het zit zo: ik heb een Maxtor harde schijf, niet gepartitioneerd, waar windows op draait.
Sinds kort heb ik een externe harde schijf van Hitachi. Omdat ik op de c-schijf XP wilde herinstalleren heb ik alles wat ik wil bewaren op de Hitachi gegooid.

Vervolgens heb ik met de originele cd-rom de c-schijf (dacht ik) geformatteerd en vervolgens aangegeven dat windows xp geinstalleerd moest worden.

Na het kopieeren van de installatiebestanden starte de pc opnieuw op en tot mijn stomme verbazing zag ik mijn behangetje dat daar dus niet meer hoorde te zijn.

Bleek dat de externe schijf was geformatteerd ipv de c-schijf (Maxtor).

Toen heb ik de externe schijf afgekoppeld en het installatieproces nogmaals doorlopen, en toen kreeg ik de melding dat er niet geïnstalleerd kon worden omdat er geen harde schijf werd gedetecteerd.

Inmiddels heb ik via een cd-rom drivers & utilities een uitleg gevonden hoe ik de c-schijf terug kan toveren in de wereld van de zienden: het heeft met RAID te maken, 2 mappen en 1 bestand op een diskette kopieeren en tijdens de opstart de diskette in de lezer drukken.
Maar als ik dat doe krijg ik de melding dat ik de diskette moet verwijderen. Dus dat werkt niet zoals men bedacht heeft.

Weet dus niet hoe dit op te lossen.

Wil gewoon simpelweg win xp op de maxtor installeren.

Hoop dat je een oplossing weet.

Oh ja, ipv de externe hitachi heb ik nu een interne Excestor aangekoppeld. Ik dacht dat het misschien aan de Hitachi kon liggen. Maar is dus niet zo.
 
Laatst bewerkt:
Of het de oplossing is weet ik niet,maar zo te zien gebruik je geen RAID opstelling,dus 2 identieke harde schijven.

Zet alles wat met Raid te maken heeft,in het Bios op Disable.

Als die Excestor een IDE-schijf is (brede flatcable) zet die dan met de jumper op Master.

Het kan ook nog zo zijn dat je in het Bios de IDE i.p.v Sata als 1e Boot moet zetten.

En de externe voorlopig even niet aansluiten.
 
Heb ik gedaan en via bootdiskette de boel alsnog kunnen installeren.
Hartelijk dank!
 
Welcome :cool:

Fijn dat het weer werkt.

Heb je inmiddels al weer andere dingen gedaan met die externe schijf?

Zoniet,dan kan Active Partition Recovery misschien nog iets betekenen.

Greetz
 
Welcome :cool:

Fijn dat het weer werkt.

Heb je inmiddels al weer andere dingen gedaan met die externe schijf?

Zoniet,dan kan Active Partition Recovery misschien nog iets betekenen.

Greetz

Ben er heel erg bang voor na een format en ook nog eens een Windows installatie;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan